Sur oldefar

Uff, sender en klem :Heartbigred
Håper du klarer å legge det fra deg til han snur (forhåpentligvis!)
 
Har ingen tips annet enn å prøve å snakke med han, fortell hva du føler når han blir så sint for dette, og forklar at dette er noe dere har planlagt og gleder dere til sammen, og at su hadde håpet at han kunne glede seg sammen med dere? <3
 
Har sjølv besteforeldre som reagerer med "det var bra, få det vekk!" Når eit av barnebarna mista i SA. Fordi barnebarnet då ikkje var ferdig utdanna eller gift. Dei tenker annleis no, etter eit par år når utdanning, jobb og bolig er på plass for vedkommande, men den tillita og deler av forholdet er jo godt knekt. Besteforeldra ønsker jo det beste for barnebarna, men kan virke ut som dei er stuck i 60-talls-tankegangen på enkelte ting.
 
Har sjølv besteforeldre som reagerer med "det var bra, få det vekk!" Når eit av barnebarna mista i SA. Fordi barnebarnet då ikkje var ferdig utdanna eller gift. Dei tenker annleis no, etter eit par år når utdanning, jobb og bolig er på plass for vedkommande, men den tillita og deler av forholdet er jo godt knekt. Besteforeldra ønsker jo det beste for barnebarna, men kan virke ut som dei er stuck i 60-talls-tankegangen på enkelte ting.
uff helt grusomt:bored:
 
Jeg hadde unngått han til etter uke 12. Hvis han blir sur så øker han bare belastninger for deg i disse ukene som fortsatt er en risiko og da du trenger det minst.

Hadde også sagt ifra til han hvis han kommer med spydigheter etter uke 12 at han er bra frekk som uttaler seg negativt om valget du har tatt for deg selv.
 
Det vet jeg ærlig talt ikke. Eneste grunnen egentlig kunne vært at jeg er 21.. han har ikke noe grunn til og bli sinna mener jeg. Da vi er helt klare for nr 2 og alt er i orden. Tror han har litt problemer med at datteren hans er rusmisbruker altså moren min, og at jeg skal være like dårlig som hun med valg i livet. Men jeg har da aldri rusa meg eller trengt alkohol pga rusen, så og bli skuffa over at jeg får barn ser jeg ikke noe grunn i denne gangen. Er vell noe snakk om at jeg burde utdanne meg ferdig osv. Men jeg har jobb og trives der, så utdannings kommer etterhvert. Så hvorfor han blir så forbanna gir ikke mening for meg heller, og det gjør hele situasjonen verre.

Tror han er en typisk 60år gammal gubbe. De har lært at store gutter gråter ikke og derfor ikke utviklet følelseregisteret sitt. Altså følelsene er der, men alt kommer ut som sinne.

Han er nok redd for deg og blir derfor sint på deg...
 
Back
Topp