sur misfornøyd unge..

En baby til :)

Glad i forumet
er det bare meg eller er det flere som føler de har det? har inntrykk av at alle som har baby syns de er blide som en sol, ler og skratter.. joda, minien min kan godt smile og le litt han altså. dersom jeg går skikkelig inn for å få han til å le, og han er i humør til det. men gerenelt syns jeg han gråter mye, sutrer, blir sint, er trøtt, misfornøyd, utilpass osv. han har lenge vært plaget av tenner da, nå har han 4.. han har hatt ørebetennelse i lang tid, som har gått over tror jeg ( lurer på om det begynner på igjen, tenker på å ta han til lege, men de gir jo ikke antibiotika helst da uansett...), tidligere sov han veldig lite på dagen ( halvtime om gangen, nå sover han to lurer på 1-2 timer om dagen).. jeg føler jeg prøver det meste for å få han i godt humør.. han våkner mye om kveldene, en del om natten. lurer på om det kan være årsaken. han høres rasende ut når han våkner, trøst hjelper lite. roer seg ofte med flaske med melk ( jada jada, men i desperasjon gir man ofte etter). Kjenner dette begynner å tære på meg nå. babygråt, babysutter, lite søvn på meg åsså... har begynt å la han få gråte en stund mellom jeg går inn til han ( nå feks. han er trøtt å trenger sove), men syns sjelden det hjelper noe. er mest bare slitsomt for meg! usjj.. måtte bare få det ut. Er mye alene med ungene og kjenner det her begynner å påvirke psyken min en smule...[:'(]

OFF!
For det første, så stooooor klem!

Skjønner deg supergodt! vi hadde 7 mnd med en unge som var utilpass.
Men, synst godt du kan gå til legen, sjøl om du ikkje får antibiotika, for det er jo greit å få konstantert om det er
ørebetennelse eller ikkje.
Kan det være at han sover for masse på dagen? vi har kutta ned til en lur, og den varer 1-2 timer for tida. Den sover ho ganske tidlig.
Skal ho sove seinere, får ho kun sove i et kvarter. Vist ikkje sliter vi om kvelden.

Ellers har eg ikkje så masse råd. Virker som det er tøft å være menneske det første leveåret :-)) tenner som skal ut, mat som skal inn
og ikkje vil ut.. osv...

han sover fra ca 8.30-1030 vanligvis, og fra ca 13-14/15.. har akkurat kuttet fra to til tre lurer.. han er kjempesur om ettermiddagen, kjempetrøtt fra 17-18.. legger han 1830, da sovner han stort sett me en eneste gang.. problemet er at han driver å våkner fra ca 23 igjen...

ORIGINAL: nr tre har poppet ut

han sover fra ca 8.30-1030 vanligvis, og fra ca 13-14/15.. har akkurat kuttet fra to til tre lurer.. han er kjempesur om ettermiddagen, kjempetrøtt fra 17-18.. legger han 1830, da sovner han stort sett me en eneste gang.. problemet er at han driver å våkner fra ca 23 igjen...

Ja, det er et tidvis returnerande problem her og! ho har sove heile natta i det siste, men i går og dagen før begynte ho å¨våkne klokka 12 igjen.. da er ho våken ei god stund....

Kanskje det er en av dei tinga som "berre er sånn".. hehehe..

Jeg ville fått sjekket opp dette krev ørene ihvertfall. Tenner er jo kjipt å få.
Har du forsøkt å gi paracet på natten? Sover han bedre da så tyder det jo på smerte et sted.
Mange ting bare er sånn, men mye kan man jammen gjøre noe med også :)
Hvis han far melk når han våkner ved midnatt, sover han fint igjen da?

Høres ut som eldstemann hos oss. Akkurat sånn var hun og. Løsningen denne gang hos oss har vært det samme som Villemo sier. Kun en hvil på dagen, og lite søvn... Hvis hun sover for lite, er hun rasende når hun våkner forresten... Det er utrolig kjipt og tøft å ha det sånn! Og vår eldste er fortsatt et temmelig sutrete barn, og det skal lite til før det butter mot. Så det har vel noe med personlighet å gjøre og kanskje. Men, min trøst må være at det blir bedre - mye bedre. Og når man står midt oppi det, så kan det virke som en evighet til barnet er ett år eller halvannet år, men i ettertid ser man at det gikk greit og det varte egentlig ikke SÅ lenge... Lykke til!

Jeg kjenner ei som er slik, og hadde kronisk ørebetendelse. Moren kjempet med nebb og klør for en skikkelig utredning, og med en gang hun fikk dren ble hun et nytt barn. Det er faktisk IKKE normalt at en¨så !stor" baby er slik...

tusen takk for svar [:)] får de legesjekk på 8 mnd kontroll? skal nemlig snart på d... hvis ikke får jeg bestille time. ja, han roer seg med melk,men jeg mistenker at mat om natten, sammen med smokk, er en av grunnene til at han lett våkner.. hissig personlighet, samt ubehag og smerter, er kanskje grunnen til at han holder det lenge gående når han først våkner, istedenfor å våkne litt å bare sove videre igjen... haff! ja, alt går jo over, men vil jo ikke at han skal bli stor heller, syns d er så koselig me baby, men vil gjerne ha en fornøyd baby.. går jo til slutt på selvtilliten som mor løs det her.. uansett, takk for gode råd [;)]

Back
Topp