sur lukt i vaskemaskin! hjelp?

M*

Forumet er livet
VIP
det lukter ordentlig dritt i vaskemaskina vår nå[&:] den forsvinner ikke om jeg vasker klær, den forsvinner ikke hvis jeg lar døra stå oppe så den får lufta seg og den forsvant heller ikke etter at jeg tok å vasket inni der for å å sette den på skylling.. what to do??[&:]

Har hørt at eddik kan hjelpe. Kanskje vaske maskinen på 90 grader uten noe i?

Denne skal visst hjelpe

http://www.lilleborg.no/eway/default.aspx?pid=232&trg=LeftPage_6860&MainPage_6464=6860:0:4,3183:1:0:0:::0:0&LeftPage_6860=7452:29305::1:6944:1:::0:0

mener å ha hørt at hvis man bruker eddik, så gjelder ikke garantien lenger!! At man ikke bør bruke det!!
Men det er kommet et nytt produkt mot sur lukt i vaskemaskin nå!! Tror det selges i matbutikker!![:)]

hehe, ser under her at det tydeligvis ikke funker[:D]

Omo maskinrens funker iallefall ikke,så det er ingen vits å prøve,bare bortkastet,prøvde det selv i forrige uke og lukter like forbanna surt i maskina mi[:'(] Har kjørt den tom på kokoprogrammet flere ganger også uten at det funker,så jeg henger meg på denne i håp om å få noen gode råd!

Edikk og kokvask.

(og vask en kokvask en gang iblandt sånn ellers også, godt for maskina det)

[:)]Første bud - rens filter. Så kan du prøve å ta en dl klorin i maskinen - og stoppe vaskingen når vannet pumpes ut første gang. Slik at klorinen får virke ca 5 min i "systemet". Kjør et skylleprogram. Det funket her i alle fall - og klorin er ikke skadelig for maskinen.

ORIGINAL: Hønni Bønni

[:)]Første bud - rens filter. Så kan du prøve å ta en dl klorin i maskinen - og stoppe vaskingen når vannet pumpes ut første gang. Slik at klorinen får virke ca 5 min i "systemet". Kjør et skylleprogram. Det funket her i alle fall - og klorin er ikke skadelig for maskinen.

men lukta kom etter at jeg klorte noe klær her om dagen og slang det i vaskemaskina etter jeg hadde klort det ferdig.. da først kom den utrolig sure lukta[&:] den fester seg i nyvaska klærne også[:'(][>:]

ORIGINAL: MammaTilToSmå

vi prøvde den omo maskinrens og den funka utrolig bra. Men prøv å fortsett å ha døra oppe hele tida untatt når du bruker den

så jeg skal ikke ha døra oppe når jeg bruker den også altså........?

[;)][:D]

da prøver jeg ut den OMO maskinrens. kan jo hende den funker hos oss også[:)][:)]

Tatt fra kvinneguiden.no:

"Jeg fikk beskjed fra forhandler om at jeg skulle bruke en pose sitronsyre (sånn jeg finner i hyllene med bakevarer). Den skulle jeg helle i kammeret for vaskepulver. Og sette maskinen på kokvask. Dette gjør jeg et par ganger i året.

Jeg har for sikkerhets skyld kjørt en kokvask til uten pulver etterpå, for å være sikker på at det ikke ligger igjen pulver i maskinen, som kan skade tøyet. "

Back
Topp