Supplere med MME?

markrete

Glad i forumet
Gresskarfrøene2023
Har en liten gutt på 2måneder som plutselig har blitt veldig vanskelig på kvelden. Det virker som om han aaaaldri blir mett. Rutinen er at vi ammer ett bryst, bader, tørker og han får litt massasje, ser drømmehagen(han blir såå rolig) også ammer andre brystet. Så kan han sovne(på meg, han nekter senga). Så våkner han etter kort tid og bare hyler... hele kvelden! Vi bysser og bærer og prøver å mate siden pupp er det eneste som hjelper... men det fylles ikke opp igjen før han vil ha mer, så han blir liggende på puppen å suge å suge... det blir utrolig vondt til slutt og jeg må ta han av og vi er i gang med hylingen igjen.. Lurte derfor på om vi kunne prøve å gi litt MME etter amminga? Eller er det noe annet som kan være "galt"?

Jeg har hatt det slik med begge mine barn. Satt og ammet i ett hele kvelden frem til de var ca 3-4 mnd. Ingen tok flaske, så det var bare å amme...men rundt ca 21-22 på kveld sovnet de og kunne da sove leeeeenge....gutten din er enda liten, kanskje han trenger dette en periode? Kanskje han er litt overtrøtt og finner ro ved brystet? Kanskje har han litt vondt i magen og vil trøstes av pupp? Jeg har ikke gitt mme til mine og det gikk over, men ja, det er fryktelig slitsomt mens det står på.

Hei!
Hvordan er vektøkningen? Det er ikke alltid det har med mat å gjøre når de er sånn som du beskriver. Mange ganger er det trøst de trenger og som regel går det seg til etter en stund. Hvor lenge er han som dette? Sovner han til slutt og sover lenge? Det er sånn at man produserer litt mindre melk på kveldene, men melken er til gjengjeld mer fettrik slik at ved å drikke ofte så vil de fylle opp magen med fet og god melk som de sover godt på når de først sovner.

Ammehjelpens artikkel om kveldsamming kan du lese her: http://ammehjelpen.no/artikkel/100/Kveldsamming-og-urolige-barn-om-kvelden.

Med vennlig hilsen

Ammehjelper Ingebjørg

Back
Topp