Supper

Joyfull

Elsker forumet
Julibarna2014
Noen som har oppskrift på gode supper som er relativt enkle å lage? :)

Blir en del suppemat på meg framover antagelig, så setter stor pris på tips :D

Blåmkål og broccolisuppe, bare koker og moser det med kokevannet, buljongterning, en fløte og salt/pepper.

ImageUploadedByBV Forum1392751254.571735.jpg
Denne synes jeg er kjempegod! Ser veldig enkel og kjedelig ut! Men den er kjempegod på smak :) også kan man ha baguetter/hvitløksbaguettet til hvis man vil :D

Gulrotsuppe! 4 store gulrøtter, to poteter, 1 løk og to hvitløksfedd - alt i biter, kok i grønnsaksbuljong, Mos alt med stavmikser. Tilsett to ss fersk revet ingefær mot slutten av koketiden, og bruk litt fløte eller creme fraishe hvis du vil gjøre suppa mildere. Smak til med salt, pepper og litt kajennepepper. Det er godt å toppe med hakket koriander også. Namnamnam! :)

Jeg syns potetløksuppe er veldig godt ! :) Det finnes mange forskjellige oppskrifter på det. Men her lages den med gul løk, potet, vann, litt melk/fløte og salt&pepper. Kan også brukes buljong for mer smak.

En hel gul løk kuttet opp i passe små biter men ikke finhakket. Ha i gryte og surr i smør. Skrell og kutt potet i biter slik at det blir noe mer potet enn løk (se an mengden i forhold til antall porsjoner), ha det i sammen med løken og ha på vann til det akkurat dekker over potetene. Kok opp til poteten er mør. Bruk stavmikser til å mose ut alt og gjøre suppa fin. Ha i litt melk/fløte, salt og pepper (smak til). Buljongen har du i når du koker det opp om du ønsker det :) Suppa skal gjerne være litt salt om man liker det ;) NAM!

Den er god den suppa som det står oppskrift på på Tine matfløte-kartongen:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tacosuppe:
Kok en gulrot, en halv purreløk og en paprika ut i to-3 stk hønsebuljong og 8 dl vann. Ta så i to glass tacosaus og to stk philadelphiaost naturell og la kpke litt. Ta så i kylligængkjøtt ( jeg pleier å ribbe en kald ferdig stekt kylling fra kjøledisken) Server med en rømmeklatt i midten og nachos. ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Alle grønnsaker (f.eks. gulrot, potet/purre, tomat, spinat, sellerirot, asparges, blomkål, brokkoli, pastinakk, rødbeter, søtpotet osv.) kan lages purèsuppe av :) kok de grønnsakene du har lyst på møre, ta vare på kokevannet, mos i blender eller med stavmikser og spe ut med kokevann til du synes den er passe tykk :) lager du av blomkål/ brokkoli er det godt med stekt bacon til, tomatsuppe og spinatsuppe passer med kokt egg..
Vil du lage buljongsupper koker du det du vil av grønnsaker og kjøtt i små terninger i en buljong du liker, her kan du knuse makaroni og koke med siste 5 min for å gjøre den litt mer mettende :)

Rema 1000 sin oppskrift på potetsuppe et nydelig :-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Back
Topp