Supert. Panikken har tatt meg...

hejdi

Andre møte med forumet
Jeg lovet meg selv å ta det rolig dette svangerskapet. Det er nummer 2, så jeg burde være tryggere nå - tenkte jeg...
Er passert uke 10.Ingen morgenkvalme lenger.. Og det var igrunn det eneste symptomet jeg hadde. Er oppblåst og magen er større en vanlig.Samtidig har jeg gått ned 0,5 kg... (på denne tiden i første svangerskap hadde jeg gått opp 4 kg...)
Hjelp. Var på første svkontroll forrige uke, og legen fant ikke hjertelyd.. ALT for tidlig mente hun.
Nå kjenner jeg at jeg plutselig er livredd..Tenk om det ikke er noe der?
Hva skal man gjøre for å roe ned seg selv?  emoticon

kan vel egentlig bare signere alt, og si att jeg er akkurat som deg, enda jeg har sett liv på ul 2 ganger alt. Men like redd som deg er jeg oxo :( aner ikke hva man skal gjøre jeg:)

Jeg har også vært mer urolig denne gangen. Rart egentlig. Men hvorfor hørte legen etter hjertelyd så tidlig avvise hun mente det var for tidlig? Ikke rart man blir mer urolig av å ikke høre hjertelyd.. Livmoren har jo ikke kommet over symfysen enda mest sannsynlig? Min lege ville ikke lytte nå i uke 12 engang, fordi livmoren ikke hadde kommet ordentlig opp enda. Kunne bare såvidt kjenne den over symfysen. Lykke til, alt er nok i orden! :)

Hun er en relativt fersk "vikarlege" og ville helst ikke lytte - men sa hun ville gjøre et forsøk likevel.. (et halvhjertet forsøk, men dog )
Skal til jm om tre uker, så må nok bare bite tennene sammen til da.
Skulle ønske jeg kunne sette bånd på tankene mine.. Frustrerende når man først har begynt å tenkte i disse baner.. (og så frustrert over meg selv som har blitt en ivrig leser på bim osv... Visste ikke at det var noe som het MA engang!) emoticon  

Åh, det er så godt å se det er flere med like "dumme" tanker! :D
Vurderte det faktisk selv... å reise å kjøpe en test i dag.
Men ... Nå har jeg fått roet meg litt. Tenkt meg litt om...
Kjenner jo tross alt en liten kul nederst på magen.. Og siden jeg har gått ned i vekt er den nok ikke laget av smågodt ;)

jeg er fryktelig bekymra selv. Har lite symptomer og dette er på ingen måte likt mine tidligere svangerskap. Tørr ikke å glede meg over svangerskapet, og innbiller meg at jeg blør eller at fosteret er dødt i magen...
 Jeg var hos legen min på mandag og fortalte legen hvordan jeg har det og fikk henvisning til tidlig UL. Venter spent på time...

Dette ligger nok bare i vår natur. Noen er værre enn andre.
Jeg er likedan som deg, og jeg har sett liv i uke 10!
Nå blir det å prøve med angelsound men er redd jeg bare blir mer redd om jeg ikke finner lyden, men om jeg finner den blir jeg hvertfall beroliget!

Var sånn forrige svangerskap også så må vel bare forberede meg på mange bekymringer!
Blir godt når man begynner å kjenne liv!

Men som skrevet i ett annet innlegg her, vi får nyte dagen I DAG!

Hvis du er fryktelig nervøs ville jeg spandert på meg selv en tidlig ultralyd. her jeg bor koster det ca 700 kroner. Så får du sett at alt er i orden, og at lille kula suser rundt der inne :-)
Egentlig litt dumt å miste kvalmen, den var iallefall et tegn på at alt var okei... Jeg er kvalm enda, men det går nok over snart. Jeg skal til legen i morgen, og hvis jeg ikke får henvisning til tidlig ultralyd bestiller jeg og betaler selv. Det er vel verdt pengene...

Ja, har vurdert en UL... ;)
Prøver å tenke fornuftig -at MEST sannsynlig er alt i skjønneste orden. Hvorfor skulle det ikke være det?
Men, så hender det at man blir helt oppslukt av disse tankene.. Er nok som flere skriver her, at det er slik for de aller fleste fra tid til annen.. Tror jeg skal prøve å vente til den ordinære timen hos jm om tre uker.. Hvis jeg begynner å stresse allerede nå, ender jeg vel opp som sist gang.. Med 6 UL !! emoticon

Tror nok det er mange som tenker slik som deg.
Jeg er også mer bekymret denne gangen enn jeg var første gang.

Er nok mange av oss som bare må prøve og slappe av og tenke positivt.
Sikker på at man hadde merket det på en eller annen måte om noe var galt.

Back
Topp