Supersmoothie mot kvalme!

Septemberbaby2017

Blir kjent med forumet
Jeg vil gjerne dele denne med dere, fordi den redder meg!
Det er en smoothie jeg starter dagen med, men jeg setter litt i kjøleskapet som jeg slenger i meg hvis jeg trenger!

Frossen ananas, ca to "never".
1/2 banan
Appelsinjuice
Ingefær, ca 1-2 cm, avhengig av tykkelsen.
Blir den for sur, bruker jeg mango også!

Har dere noen gode oppskrifter på noe som er godt mot kvalme?

Jeg vil gjerne dele denne med dere, fordi den redder meg!
Det er en smoothie jeg starter dagen med, men jeg setter litt i kjøleskapet som jeg slenger i meg hvis jeg trenger!

Frossen ananas, ca to "never".
1/2 banan
Appelsinjuice
Ingefær, ca 1-2 cm, avhengig av tykkelsen.
Blir den for sur, bruker jeg mango også!

Har dere noen gode oppskrifter på noe som er godt mot kvalme?
Så flott [emoji4] Trur jeg må begynne å prøve litt sånne ting når matlysten ikke er der.
Tåler ikke annanas, men har du ett tips til noe jeg kan bytte ut det med?

Drikker mye ulike smoothier, men denne har jeg ikke prøvd :D lagrer oppskriften!

Naturel yoghurt
Bringebær frossent
Appelsinjuice
(Av og til havregryn)

Hadde lyst til å ha banan i, men det gikk ikke :P

Lager opp stort og setter i kjøleskapet :D

Så flott [emoji4] Trur jeg må begynne å prøve litt sånne ting når matlysten ikke er der.
Tåler ikke annanas, men har du ett tips til noe jeg kan bytte ut det med?
I utgangspunktet kan du jo bare ta en hvilken som helst annen frukt du liker! Bare husk at den skal være frossen. Hakk opp mango og putt den i fryseren. Eller hva med pasjonsfrukt. Eller honningmelon.

Jeg også starter dagen med smoothie! Men i går og i dag kom den opp igjen på vei til jobb gitt :/ vil jo få i meg næring og ikke bare saltkjeks, men er jammen ikke lett! :p

Takk for tips!! Sliter sånn med kvalme :) Ingefær skal jo hjelpe mot akkurat det.

Selv lager jeg shots som hjelper meg litt med kvalmen og som også er en skikkelig immunsystembombe. Men det er jo ikke godt, derfor bare en shot av gangen:shy:

Ca 1 liter vann
Saft fra to sitroner
En god del oppkuttet ingefær (jo mer desto sterkere, man må prøve seg fram)
1ts økologisk gurkemeie (kan sløyfes)
Og evt litt honning om man vil ha den litt søt

La det småkoke i ca en time, sil bort ingefæren og oppbevar i tett flaske i kjøleskap. Holder seg godt i værtfall en uke :)

Back
Topp