Superkur for kortere/stabil/normal syklus

C+T=M&T

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg må bare dele dette med dere. Jeg sluttet på p-piller i august og har siden da prøvd å bli gravid med nummer 3, og har hatt lange sykluser, 10-14 dager lenger enn gjennomsnittlig 28-dagers syklus. Det er kjipt siden det blir lenger mellom mulighetene for å bli gravid.

Så kom jeg over denne artikkelen i Dagbladet om kostholdsråd: https://www.dagbladet.no/tema/slik-blir-du-fort-gravid/63377661

Hovedpunkter for damer: gulrot(betakaroten) og aloe vera om man sliter med graviditet nummer 2, 3.. Betakaroten hjelper mot forsinket eggløsning. Dette tar man hele syklusen. Bidronninggele (blant annet e-vitaminer), tas dag 1-14 (frem til eggløsning) hjelper for østrogenproduksjon. Salvie te, tas dag 1-14 for å stabilisere syklus. Grapefruktkjerneekstrakt tas dag 1-14, øker gradvis mengden, for bedre eggløsningsslim. Omega-3 og multivitamin (inkl. folat) tas hele syklusen. Det er flere vitaminer i multivitaminmiksen som er viktige, jern, sink, vitamin D. Wild Yam (Mexikansk urt med b-vitaminer) tas dag 14-28 (fra e.l. til mens).

Jeg begynte med Grapefruktkjerneekstrakt og gulrot, knasket en rå gulrot hver dag, fra dag 4. Dag 7 begynte jeg med bidronninggele og salvie-te. Begynte ikke dag 1 fordi jeg nettopp hadde lest artikkelen og ikke rukket å skaffet det enda. Bestilte på nett, fra sunkost, veldig rask levering. Og jeg tok omega3 og multivitamin hele veien, omega-3 tok jeg fra før også.

Uansett, resultatet var, eggløsning 10 dager før normalen!!! På dag 14, som i en gjennomsnittssyklus. Og det selv om jeg ikke begynte fra dag 1. Jeg hadde håpet på en noen dager kortere syklus, men aldri trodde jeg på så bra resultat! Jeg kan jo ikke garantere at det ikke bare var helt tilfeldig, men jeg tror virkelig at det var påfyll av riktige vitaminer som hadde denne effekten. Er 35 år, så det er kanskje ekstra viktig for fruktbarheten nå å få riktig næring til kroppen for at syklusen skal fungere optimalt. Kanskje det var gulroten som gjorde susen.
Ble dessverre ikke gravid, men jeg har troen på at det vil skje etterhvert...

Vil veldig gjerne høre om det er andre som har lignende erfaringer, og høre hvordan det går med andre som prøver disse rådene.

Last edited:
Denne gangen kom eggløsning på dag 17, så tre dager over ideal-syklus, men fortsatt mye kortere enn før. Var på ferie i en periode, og fikk ikke spist gulrot hver dag, selv om jeg fikk i meg en del. Mistenker at det er derfor det ble dag 17 og ikke 14 nå (tok de andre kosttilskuddene som forrige syklus), men det kan jo være tilfeldig.

Skulle hatt mensen i dag, men har ikke engang spottet. Og tempen var høy da jeg målte i dag tidlig. Så nå er jeg veldig spent! Men hadde vært typisk om det bare blir forsinket mens... Tester ikke før på fredag (om 3 dager) for min mann er bortreist, og vi vil gjøre det sammen.

Det er visst bare jeg som deltar i denne tråden gitt...
Jeg er nå på dag 17 etter eggløsning, fortsatt ingen mens, og fortsatt høy temperatur. Og jeg kjenner litt stikking/sammentrekning i livmor og lysk. Skal teste om noen timer! Spent!!

Det er visst bare jeg som deltar i denne tråden gitt...
Jeg er nå på dag 17 etter eggløsning, fortsatt ingen mens, og fortsatt høy temperatur. Og jeg kjenner litt stikking/sammentrekning i livmor og lysk. Skal teste om noen timer! Spent!!
Jeg tar solvipect nå både for å øke EL slim og mot forskjølelse:hilarious: kjøpte også grapefrukt juice med fruktkjøtt og for å si det sånn - den får jeg ha i fred siden ingen andre i huset liker den:hilarious:
Jeg er ikke i dpo land før mandag:nailbiting: lykke til med testing! Høres veldog lovende ut da!:)

Interessant at det funket for deg da! :D Selv går jeg på medisiner for å fremskynde el da, men hvis ikke det gjør susen så får jeg prøve meg på en gulrotkur :)

Veldig mye interessant her :smiley-bounce012 drakk grapefrukt selv, og har spist ananas hver dag siden EL, så får vi se om det hadde noe for seg. LYKKE TIL med testing!!!!:excited001

Gratulerer så mye!! :D

Gratulerer så mye! Ble veldig glad nå :D om jeg ikke blir gravid denne syklusen her, så skal jeg prøve det du la ut her ! Jeg har også skikkelig uregelmessig mens, så er spent.
Tusen takk!
Ja, det er jo umulig å vite akkurat hva som gjorde at jeg lykkes nå, men det skader jo i hvert fall ikke å prøve :)

Gratulerer og lykke til til deg :Heartpink Jeg har vært på storhandel på helsekosten idag, og håper virkelig dette vil hjelpe på mine sykluser også!

Bare et spørsmål: tar du bidronninggele i 14 dager, eller tar du bidronninggele frem til el den dagen den kommer?

Gratulerer så mye!! Jeg skal prøve det samme dersom det ikke klaffer denne gang. Har også en syklus lenger enn hva som er vanlig. Pleier å få EL ca dag 25-30

Denne var interessant, leser artikkelen og skriver ned rådene, så har jeg det klart til neste PP!:D

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp