Super tett nese, forkjøla og TANNPINE??? Hva er dette???

• Trådstarter Trådstarter MaseMamma09/11
  • Opprettet Opprettet
M

MaseMamma09/11

Guest
Takk for svarene.
Leste rundt på nettet i vill frustrasjon igår og fant ut at det nok er bihulebetennelse.
Om morgenen er det bare tett og middels vondt og blir værre utover dagen...verst om natta.
Burde jeg fortsatt gå til legen eller håpe det går over av seg selv?
Fy fader det gjorde vondt i natt altså visste ike at bihulebetennelse var SÅ smertefullt!

[hr] Kl 03: Nå blir jeg gaaaaaal snart! Har ikke sjans til å sove!
Begynte å bli forskjøla/fikk influensa for 10 dager siden. På mandag/tirsdag ble det mye værre og jeg var sengeliggende til lørdag. Har vært helt UFATTELIG tett i nesa, hatt KEMBO hodepine, vondt i hele kroppen tror jeg hadde feber en natt, vondt i alle tennene[8|], og vondt i hele ansiktet generelt. Følte ut som hodet/ansiktet mitt skulle eksplodere!
Er bedre fra den generelt dårlige almenntilstanden, men smerten i nese/hode/ansikt går ikke vekk.....og tannpinen blir bare værre. Er som jeg har hull i alle tennene mine, spes i overmunnen. Er potte tett i nesa hele tida og snyter meg hvert 5. minutt nesespray funker ikke en pøkk. Holder på å bli GÆREN. hodepine hele tida og, hodepinen ligger laaaangt ned i panna...nesten i nesa[:-][8|]
Er dette vanlig? Og hvor kommer tannpinen inn? ALLE tennene og hele kjeven gjør vondt.....burde jeg ringe tannlegen eller hva?
Skjønner ingenting jeg[:(]

tannpinen er pga at bihulene dine er hovne

ORIGINAL: lizzzzie

tannpinen er pga at bihulene dine er hovne

Er det noe man kan gjøre med det? Holder på å bli gal her! Det verker så sinnsykt i hele ansiktet mitt...spes i nesa.

Høres ut som om du prater om meg, for sånn er jeg når jeg har bihulebetennelse. Jeg skylder med saltvann, men som regel må jeg til legen å få noe for det.

når du er så dårlig så ville jeg gått til legen, for det kan kreve en skikkelig kur for å bli bra igjen. måtte ha det jeg sist, var gravid å greier jeg og

Ville tatt en tur til legen, for det høres ut som bihulebetennelse. Det er ikke alltid den forsvinner av seg selv, det kan være du må ha panicillin.

God bedring, jeg vet hvor jævelig det er.

Takk for svarene.
Leste rundt på nettet i vill frustrasjon igår og fant ut at det nok er bihulebetennelse.
Om morgenen er det bare tett og middels vondt og blir værre utover dagen...verst om natta.
Burde jeg fortsatt gå til legen eller håpe det går over av seg selv?
Fy fader det gjorde vondt i natt altså visste ike at bihulebetennelse var SÅ smertefullt!

bihulebetennelse? - da får man jo vondt i nese/øyne/munn..osv..

Ville tatt en tur til legen ja [;)]

Jeg har vært veldig mye plaget med bihulebetennelse, samme symptomer som deg. Du får sjelden penicillin/antibiotika for dette, men jeg har funnet noe som fungerer veldig bra! Fenumax! Det får du kjøpt på helsekost[:)] Reddet meg ihvertfall. God bedring[:)]

ORIGINAL: kuline

Jeg har vært veldig mye plaget med bihulebetennelse, samme symptomer som deg. Du får sjelden penicillin/antibiotika for dette, men jeg har funnet noe som fungerer veldig bra! Fenumax! Det får du kjøpt på helsekost[:)] Reddet meg ihvertfall. God bedring[:)]

Jeg har faktisk prøvd fenu max på forskjølelse før, da var det ingen virkning. Men hadde prøvd det igjen om jeg ikke var gravid, skeptisk til helsekost når jeg er gravid;)
Tenkte jeg skulle ringe legen å høre hva han har å si, evt vente til imorgen å se. Usikker. Sprenger så sinnsykt i nesa idag.........men vet jo at det hlst burde gå over av seg selv

Okei, du bør kanskje ikke ta det når du er gravid nei. Et kjerringråd er å putte hvitløksbåter i nesa, jeg har gjort det, fikk ut mye dritt da[:D]

ORIGINAL: kuline

Okei, du bør kanskje ikke ta det når du er gravid nei. Et kjerringråd er å putte hvitløksbåter i nesa, jeg har gjort det, fikk ut mye dritt da[:D]

Jeg har prøvd ALT! Hvitløk i nesa forskjellige nesesprayer, saltvann, hode over kjele, sove med hodet høyt+++++
Det som faktisk hjelper litt er å gå med sånn snorkeplaster over nesa....men ellers funker ikkeno:( Prøver og prøver da!
Er LEI av å ikke lukte eller smake noenting...har holdt på en uke med denne tette nesa nå[:(]
Men takk for tipset!

Dra til leeegen. Jeg gjorde det, og fikk høre at jeg hadde KRAFTIG bihulebetennelse, og ble satt på litt av en penicilinkur… :b Det skal sies at jeg fremdeles ikke er frisk da, og det er tre uker siden jeg ble syk. Blæh.

Sinusitt... Bihulebetennelse!

Prøv dampbad med noen myntedråper i, det løsner litt.

Back
Topp