Sunt pålegg?

Hoppande teltplugg

Forumet er livet
Jeg har meldt meg inn i vektklubb.no, og trenger inspirasjon til gode, sunne og magre pålegg. Jeg spiser utrolig lite brødmat, knekkebrød og denslags, det er så kjedelig

Jeg vil ha deres favorittpålegg, påleggskombinasjoner og småretter.
Salater for eksempel! Gode, lette salater som er greie å ha i nisteboksen når jeg skal på skolen!

Jeg har ingen gode salattips til deg, det er ikke helt min greie:-) Når det gjelder pålegg er kjøttpålegg som skinke av kylling eller kalkun magert, mettende og godt. Det er godt på både brød og knekkebrød, gjerne med avocado eller smør og ruccola under og tomat med pepper og persille på toppen. Ellers er hamburgerrygg ganske magert. Mager hvitost med agurk og paprika eller rødbeter på. Som alternativ til salater er det jo også mange enkle, gode supper. Hønsesuppe med linser eller tomatsuppe med grønnsaker.

Jeg synes det er kjempe godt med vita lett på grovgrovbrød med isbergsalat og kalkunskinke

Grove tortillas med en god salat inni å en skinkesnei er godt;-)

Mmm, gode tips! Tenkte jeg skulle kjøpe en del greier idag, avokado, reker (IKKE i lake), og div pålegg, tynn pepperskinke og sånt

Det nye laksepålegget og agurk er godt  på knekkebrød, samt mager skinkeost, tomat, agurk og paprika...
Kokt egg på knekkebrød, med hamburgerrygg og agurk..

Jeg spiser bare knekkebrød, og varier pålegget i det uendelige, spiser alt på knekkebrød jeg da. Tar bare ett tynt lag, om pålegget er usunt! Og bruker alt agurk og paprika, evnt tomat om det passer sammen med hovedpålegget!! 

Bruker mager Prim f.eks, godt om man vil ha noe litt søtt. 

Alt kylling/kalkun pålegget fra Prior er knallgodt, også oppkuttet i salat!! 

Leverpostei (mager type), peppermakrell og laksepålegget (de små porsjonsboksene fra Stabburet). 

Cottage cheese med lett syltetøy på, nam nam:)

Er veldig glad i kalkunskinke med avocado på for tiden! mmm.. Det er da ganske sunt? Eller med tomat og pepper på skinka.

*lykkeligst* skrev:
Tortillalefse smørt med philidelfiaost, salatblader, mais, kalkunpølse og ost... Mmmmmm emoticon

åå det hørtes vanvittig godt ut. tror jeg må vurdere det i nærmeste framtid, gitt.  *sikle*

AnneEmilie skrev:
Er veldig glad i kalkunskinke med avocado på for tiden! mmm.. Det er da ganske sunt? Eller med tomat og pepper på skinka.

mm, Ja det tenker jeg at det må være! Jeg har kjøpt masse avokado, sitron, flere skinkepålegg og grønnsaker. Får håpe jeg klarer å opprettholde det nye regimet mitt når skolen begynner på mandag! Jeg har aldri vært flink til å spise frokost, og nå, når jeg skriver ned alt, så ser jeg hvor lite jeg faktisk spiser til vanlig.. Igår spiste jeg 5 måltider og var konstant mett! Likevel så lå jeg på rett over 1000kcal når jeg la det inn i planen:P Til kvelds spiste jeg reker med ruccola, avokado, sitron og litt majones. Det var kjempedigg, og sikkert veldig godt på skive også, så det er noe å huske på som pålegg når skolen starter opp

Kalkun er sunt så kjøper mye pålegg av det og kylling, gjerne med krydder og vårløk er kjempe godt, få på litt tomat og agurk så er det skikkelig smørbrød

Gode salater er lett å lage, crispy salat, små tomatskiver/båter, rødløk og agurk er alt man trenger og hell en boks med fetaost og soltørkede tomater over, det smaker så godt så du trenger ikke dressing

Kylling strimlet eller tunfisk blandet i en boks lett creme fraiche og med rødløk og mais og litt pepper er nydelig som pålegg

Husk at tortillalefser inneholder ett hav av kcal da (rund 200). er ikke så mye til overs hvis du skal holde deg under 300kcal da. Men de er gode å bake selv da :-)

Her er favoritt pålegget røkt kylling skinke:-) magert og godt:-)

mamiii skrev:

*lykkeligst* skrev:
Tortillalefse smørt med philidelfiaost, salatblader, mais, kalkunpølse og ost... Mmmmmm emoticon

åå det hørtes vanvittig godt ut. tror jeg må vurdere det i nærmeste framtid, gitt.  *sikle*

Her er det vel litt i overkant mykje kaloriar for ein lunsj :o)) Tortillalefse er ikkje så sunt, hverken den grove eller fine, og mais og ost har masse kaloriar! Men, det høyres veldig godt ut ja :o))

Bouncing buttplug skrev:
Jeg har meldt meg inn i vektklubb.no, og trenger inspirasjon til gode, sunne og magre pålegg. Jeg spiser utrolig lite brødmat, knekkebrød og denslags, det er så kjedelig

Jeg vil ha deres favorittpålegg, påleggskombinasjoner og småretter.
Salater for eksempel! Gode, lette salater som er greie å ha i nisteboksen når jeg skal på skolen!

Kalkunfiletpålegget fra prios er jo magert og godt Eller så er jeg utrolig lat i matveien, så om det er krise spretter jeg bare en boks med tunfisk og spiser det...

Back
Topp