sunt med fiskeboller i hvit saus med poteter??

Travel mamma

Gift med forumet
hmm, skal ha det i dag. helt grei middag som snuppa elsker. men er det egentlig sunt? og forresten kan lillebror spise det? er jo melk i sausen[8|]

Melk er jo sunt!?

Jeg laget det når mine var små med mme i sausen til de og vanlig
til oss voksne[;)]kjempe greier det[:D]

Ikke spesielt sunt, men godt er det. Du får redde inn sunnheten med å ha revne gulerøtter til.[:D]

har alltid grønnsaker til og rødbeter da. må ha rødbeter! lillebror er blitt 8 mnd. og 1 uke gammel. kan skrape av saus og gi han fiskebolle og resten av tilbehøret[:)]

ORIGINAL: chantonet

HVOR sunt det er vet jeg ikke, men det er nok sunnere enn kjøttdeig og spaghetti, lasagne, pølse +++++++

Det tenkte jeg også!

åsså e d itj sekkert at lillebror vil ha masse karry i sin d....[8D]

ORIGINAL: Nina{84}

*mulig jeg er litt treg* men hva mente du?[;)]

Ikke usunt, men alt med måte. Tror ikke det skulle vært noe i veien å gi dette til lillebroren, hvis du lager hvitsausen selv. Da kan du jo kontrollere saltet selv.

ORIGINAL: Mine 2 søte små

Æ bruke karry i sausen, e d rart?[8|]
det e vel itj så lurt å gi små barn....

ORIGINAL: Minimeg

Ikke usunt iallefall, sammenliknet med annet vi har i oss!

Vet ikke helt ang lillebror jeg, hadde nok drøyd det noen mnd til.

Enig. Også kanskje noen gulrøtter til? [:)]

ORIGINAL: Mine 2 søte små

Æ bruke karry i sausen, e d rart?[8|]
det e vel itj så lurt å gi små barn....

ikke rart med karri i sausen nei[;)] har karri i avogtil. når jeg lager middag som lillebror også skal ha så krydrer jeg heller etter han har fått sitt

ALT er sundt i små mengder (selv sjokolade) tenk heller på å ha et svært variert kosthold en akkurat hva du har til middag... 

Vet egentlig ikke, men gud som jeg fikk lyst paa det naa!! Har ikke hatt det paa aar og dag! med raspede gulroetter til NAM

fiskeboller kan da ikke være det værste man har i seg...

men, hvorfor skal ikke barn få krydder?
salt er en ting, men man kan jo faktisk gi små barn chili i små mengder sies det!hehe...
vet bare at her spiser ungene mer mat, hvis den er med mye smak...

Jeg ville sagt at den maten er helt ok.
Du kan jo studere forskjellige typer fiskeboller og finne ut hva som er minst fett osv, men tror det er ok.
Dersom du bruker fibramel til sausen smaker den likt, men blir en smule sunnere. Går også helt fint å  bruke skummet melk eller ekstra lett, men melkefett er jo ikke så ille. Råkost til, eller gulrøtter og diverse (som kan kokes i sausen) gjør maten litt sunnere igjenn.

eg bruker aldri smør i den kvite susen lengre, eg berre koke opp melka og jevner den med en mjøljevning til passe tykkelse. då justere eg sunnheten med melka, fra h-melk til skummet  om så er.
blir bra saus det[;)]

Back
Topp