"Sunnere" godterier

Gledeståre

Gift med forumet
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Jeg hadde jo planlagt å være supersunn, men ettersom det eneste som holder kvalmen unna er å fylle magen med noe, blir det også til at jeg må fylle den med noe jeg faktisk har lyst på oppi all kvalmefølelsen og DET trenger slettes ikke være torsk, grønnsaker og frukt til en hver tid.
Vekta begynner å tikke oppover for hver dag som går OG jammen har jeg ikke fått mage også og DET tror jeg er mer fordi magen er full av mat hele tida enn at den er full av bebis.....

Derfor trenger jeg litt hjelp til å finne forslag til "sunne" godterier, om ikke sunne så i alle fall sunnere :p

Tenkte det kunne være artig å dele noen ideer :happy:

Her er en jeg har som nok er velkjent:

Bananis:

Stikk håndtaket på en teskje gjennom en halv banan. Legg den i frysen. Ta isen ut og dypp den i smeltet mørk sjokolade og legg den tilbake en stund.
Evt kan man i stedet smøre litt honning på bananisen og rulle den i knuste nøtter (bruk de nøttene du elsker mest).
Eller man kan bare nyte den naturell.

Har du en god ide?
 
Lag smoothie av favorittfruktene og juice eller annet, og frys i ispinneformer eller isbitformer. Nam :D
 
Puh, må bidra når jeg kommer hjem fra ferie. Akkurat stappet i meg en cola, brownie og en halv mars :O
 
Mmm, smoothie eller bær, nå er det jo bra tilgang på bringebær, jordbær, blåbær.. :)
Ellers synes jeg chiapudding er digg, blande chiafrø med kokosmelk (3 ss frø og 2 dl kokosmelk), sette helst over natten i kjøleskapet og helle over lit friske bær.
Bananis kan man jo også lage ved å fryse banan i biter i minst 2-3 timer, ta opp og blande med f.eks frosne bær eller steviadråper med smak og kjøre til kremis-konsistens i food processor.
Hvis man er glad i sjokkis, kan man jo lage sin egen raw sjokolade, som er mye sunnere og uten sukker :)
 
føler med deg for jeg spiser enormt også....for å holde kvalmen i sjakk og det er ikke akkuratt sunne ting jeg føler for..men yohurt har jeg fått dilla på så spiser mye det selvom det er mye sukker, bedre enn sjokolade hvertfall. og frukt..nam nam, vaniljekesam med bær. koser meg enn så lenge med det usunne jeg alså, .. skyt meg gjerne men spiser hva jeg vil :) gjorde det sist svangerskap også forsåvidt og la ikke på meg mer en 10 kg og ungen var frisk og rask. synes det er blitt litt vel hysteri hva man putter i munn under svangerskapet, kos dere damer,,,vel fortjent!!!
 
Smør speltlompe med proteinpulver blandet med bittelitt vann og bananbiter, sunt og demper søtsuget!:)
 
føler med deg for jeg spiser enormt også....for å holde kvalmen i sjakk og det er ikke akkuratt sunne ting jeg føler for..men yohurt har jeg fått dilla på så spiser mye det selvom det er mye sukker, bedre enn sjokolade hvertfall. og frukt..nam nam, vaniljekesam med bær. koser meg enn så lenge med det usunne jeg alså, .. skyt meg gjerne men spiser hva jeg vil :) gjorde det sist svangerskap også forsåvidt og la ikke på meg mer en 10 kg og ungen var frisk og rask. synes det er blitt litt vel hysteri hva man putter i munn under svangerskapet, kos dere damer,,,vel fortjent!!!

Grunnen til at jeg helst hadde ønsket meg en kontrollert vektoppgang, er at jeg har to skader i kroppen som blir mye verre med for mange unødvendige kg på kroppen. Jeg kan KLARE det, men som sagt blir det mye vondere.
Er ikke sånn at jeg har tenkt å slanke meg altså, men målet var å forsøke ikke gå mer opp enn 10 kg ja. Du er jo heldig som kan spise hva du vil å bare gå opp 10 kg i graviditeten :happy:. Skulle gjerne hatt det sånn jeg og. Jeg må virkelig tenke på hva jeg spiser til vanlig for å holde vekta og jeg spiser IKKE godterier mer enn en gang i uka og da er det bare litte granne.
 
jeg er også sånn til vanlig at jeg legger på meg med engang, men var ikke det sist graviditet merklig nok.. håper jeg ikke blir det nå heller..men har mine tvil..:) skjønner absolutt ang skadene og at man helst ikke vil legge på seg unødvendig mye absolutt det vil ikke jeg heller..hehe:) men koser meg dog litt ekstra fordet :) har viljestyrke som en gullfisk :)
 
9fd04143f7d1f847f0f65bd1a05b09b4

Fantastisk god og syrlig snacks altså, helt hekta! :) saften til en sitron, gullerot og agurk skjært i strimler!
 
Å kose seg har jeg lært av, la på meg 25 kg med første! Næi takk, aldri mer! Fy så tungt å trene av seg!

Spis sunt og pass på mengden! :cat:Selv syns jeg det er grusomt vanskelig spes nå som kvalmen er værst! Godis frister mye :nailbiting: kompanser med ekstra trening :p
 
Denne tråden var farlig :p
Må nok en tur utpå kjøkkenet nå og mikse meg en jordbærsmoothie :D
 
Her var det mye god, sunn snacks! Prøver å holde meg til nøtter fremfor sjokolade, i hvert fall sunnere, men hjelper vel ikke mye på kaloriinntaket! Takk for inspirasjon
 
Back
Topp