Sunne vafler

Flying

Blir kjent med forumet
Fant en oppskrift som inneholder blåbærbiola. Så kjempe godt ut. Er vel ingenting i veien for å gi dette til lunsj?.. Eller er det ikke så sunt og lurt som det høres ut?.. :)

Her er forresten oppskriften jeg fant:
3 egg
4 dl blåbærbiola
1 dl sammalt hvete, fin
1 dl hvetemel
Kardemomme ca 1/2 ts

Ja, det ser kjempe godt ut. Kanskje melet kan byttes ut til noe grovere?.. Ettersom jr ikke er så glad i grøt om dagen, blir det gjerne brødskiver til frokost og kvelds. Da kunne jeg tenke meg å ha ett lurt alternativ til lunsj.

Da får jeg bare steke dem på 49 grader da! Hehe!

ORIGINAL: Fru Lillamumi

Kunne vel kanskje bytte til speltmel

Ja, det var lurt.

har notert meg denne oppskriften for de ska prøves[;)] elsker pannekaker desverre[8D][:D]

Høres digg ut[:D]

Sist sambo laget vafler laget han med biola!
Ble veldig godt, vi hadde ikke igjen melk!

Laget forresten ostekake med biola og yoghurt i stedefor noe av det andre som skal være der..
Den ble skikkelig god!!  He eh..

ORIGINAL: ~Ingeborg~

Nå er røra laget, skal la den svelle litt, så skal vi prøve å steke dem..

Vi gleder oss!!

Få høre hvordan det smakte da! Har vært borte i hele dag så jeg glemte det! Skal prøve i morgen:)

ORIGINAL: Flying

ORIGINAL: ~Ingeborg~

Nå er røra laget, skal la den svelle litt, så skal vi prøve å steke dem..

Vi gleder oss!!

Få høre hvordan det smakte da! Har vært borte i hele dag så jeg glemte det! Skal prøve i morgen:)

hihi.. doblet oppskriften.. og isteden for å ta to dl av hver type mel, tok jeg 1 del hvetemel og 3dl sammalt hvete, men hadde bare grovmalt.. hihi.. så de ble ikke akkurat sånn de skulle være.. Var interessant.. Tror ikke jeg lager det med grovmalt igjen[;)] Skal følge oppskriften til punkt og prikke neste gang!!

Hihi, okay da prøver jeg med spelt i morgen så ser vi om det blir godt:)

Back
Topp