Sunne oppskrifter!

panterinnen

Gift med forumet
Hva med å slenge inn enn del oppskrifter på god mat som er sunt her???
Bra for dere som er gravide og oss som har født barn.. generelt bra for alle sammen [:)][:)]

Her er oppskrift på en kjempegod frokost/lunsj idè:

1 porsjon.

Ingredienser

2 stk. egg
2 ss vann
litt salt
litt smør til steking

Forslag til fyll: Revet ost, smørdampet purre, røkt fisk eller krydderurter.

Tilbehør: Salat, tomat, agurk, urter og godt brød.

Visp sammen egg, vann og salt og hell røren i en liten stekepanne. Pannen må være så varm at en smørklatt freser når den slippes oppi. Trekk røren inn mot midten slik at massen på toppen flyter ut til sidene. Legg på ønsket fyll og brett den ene halvparten over den andre. Hvelv omeletten over på tallerken slik at undersiden kommer opp.

Serveres med salat, agurk- og tomatskiver.
Det tar ca. ett minutt å lage en porsjonsomlett.

mmm! Høres deilig ut![:D]

Genial ide med oppskriftsutveksling!

Fikk meg til å tenke litt:

Selv er jeg hekta på melon-youghurt og grønne druer..
Hadde jeg hatt flere druer nå, så tror jeg at jeg skulle kombinert de to!

Fruktsalat med youghurt på, det hørtes kjempefristende ut!![:D]

Hei!

Anbefaler boka "lett & mett" skrevet av Grethe og Jeanette Rhode. Der er det MANGE oppskrifter på sunn og god mat. Rettene er delt opp etter type mat. Eks "pizza" "Kylling" "Vegetar" OSV.

Veldig fin bok som jeg har hentet masse inspirasjon fra. Mange av rettene tar kort tid. Kan godt leggeb ut noen oppskrifter derfra hvis noen er interessert!!

M

det er utrolig godt [:)] både omeletten og fruktsalaten.. aldri prøvd med youghurt før, det skal jeg jammen meg gjøre [:)]

veldig intressert i noen oppskrifter fra den monicabebe..
noe middagsoppskrifter kanskje???

Gubben blir som regel gal hver gang jeg skal kjøpe noe nytt så tror jeg unngår å kjøpe boka.. orker ikke bråk [8D]

Frukt yoghurt er jo kjempe godt! Melon yoghurt med eple biter banan,vannmelon.druer og jordbær når de er gode! Nam[:)]

Eller og kjære opp gullerøtter og agurk i lange strimler og dyppe de i yoghurt:)

På kaféen jeg jobber på serverer vi naturell yoghurt til fruktsalat! YUM YUM!!!

Har dere prøvd vanilje-kesam til fruktsalat.... himmel... også så helt enormt sunt!!!!

anilje-kesam?? aldri hørt om det en gang jeg...

De selger det i de fleste butikker. Står sammen med rømmen.

hmmm... må jeg prøve.. hørtes godt ut [:)]

Som sagt, knallgodt til fruktsalat.... gjerne grønne druer, pærer og appelsin og banane.. vanlijekesamen smaker rett og slett snop... og er anbefalt av Grete Roede[:D]

Back
Topp