Sunne lørdagsmiddager?

mamatina

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Gode tips? :)

I går hadde vi juicy chicken (kylling på alle måter, egentlig), En håndfull hjemmelagde båtpoteter stekt i active fry. (frityr uten olje, evnt steikovn) og alle grønnsakene jeg liker stekt i ovn. + Litt saus.

I dag blir det ytrefilet av svin med litt ris, saus og masse grønnsaker. Jeg elsker når grønnsakene blir stekt i ovnen. Da kunne jeg nesten bare hatt det :)

Det meste er vel litt sunt, bare tallerkenen består av en fjerdedel kjøtt, en håndfull ris/pasta/potet osv og halvdel med grønnsaker. Sånn ca.

Taco med kylling kjøttdeig eller kylling file i biter. Med egenlaget salsa og krydder! Da kan en ta bort/redusere salt/sukker! :)

Jeg skal ha helstekt kylling med masse ovnsstekte grønnsaker eller salat til og muligens ris til:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Mannen og vesla har spist hver sin mørbradbiff med ovnstekte grønnsaker og litt hvitløksmør til.

De sunneste middagene får du når du har rent kjøtt (kyllingfilet, laksefilet osv) og grønnsaker, minimalt med karbohydrater (ris, poteter, pasta).
Ellers er jo supper sunt og godt.
Taco.

De sunneste middagene får du når du har rent kjøtt (kyllingfilet, laksefilet osv) og grønnsaker, minimalt med karbohydrater (ris, poteter, pasta).
Taco.
Jepp. Lag mat fra bunnen med rene kjøttprodukter eller fisk og grønnsaker.

Hjemmelagde kyllingkjøttboller m/ salat og salsa.
Biffsalat.
Fylt paprika.
Kylling i grovt pitabrød.
Chilliwok med svinefilet.
Grønnsaksspyd og laksefilet.
Foliepakket kyllingfilet med grønnsaker.
Kalkunpølser på grønnsaksseng.

Osv osv:P

Taco med kylling kjøttdeig eller kylling file i biter. Med egenlaget salsa og krydder! Da kan en ta bort/redusere salt/sukker! :)

Man kan også bruke f.eks. kesam i stedet for rømme, og hvis man holder seg til kun EN lefse per tacomiddag så er det slett ikke så ille. Ost er noe jeg også glatt dropper, det er temmelig mye kalorier i de fleste typene syns jeg, og i tillegg merker jeg ikke at den er der. Fyller heller godt på med salat.

Taco.

Minimalt med karbohydrater er jo ikke en nødvendighet for å lage sunn mat da, men man bør passe på å velge grovest mulig. Da blir man mettere, det er mer næring i maten, og det er bedre for magen og resten av kroppen. Pasta er jo det minst sunne av den typen karbohydrater da, såvidt jeg har forstått (ser sånn ut på mengden kalorier også?).

Byggris er et fint alternativ til ris, syns jeg, for de som ikke har prøvd det. Så lenge man har saus av en eller annen form til maten da. ;) Jeg er veldig glad i saus. :p

Back
Topp