Sunn snacks

Hulda

Forelsket i forumet
Jeg er avhengig av å finne på ulike løsninger for å stille sulten og søtsuget. Har ikke lyst til å legge på meg unødvendig mye under svangerskapet ;-) Har dere tips til sunn snacks?

Selv lager jeg ofte banankjeks av egg,banan og havremel..ellers går det i oppkuttet frukt og grønnsaker. Sverger også til cottage cheese med sukkerfritt syltetøy..og speltlumper med leverpostei...og hjemmelagde knekkebrød<3 Så drikker jeg MYE farris for å dempe pepsimaxsuget! :p
 
Grønnsaker med dip!
Ellers er hjemmelaget sorbet av banan og jordbær knall for å dempe søtsuget her. Litt honning om du må søte den litt :D
 
Hummus <3 Ulike typer hummus på kjeks, til dip, på brødskiva, i wraps. Og smoothies/hjemmelaget saftis. Grove havrekjeks med rosiner. Tørkede fruktskiver (som dyppes i flytende mørk sjokolade, om sjokoladesuget blir for sterkt)

Spiser litt for lite til vanlig, så er ikke så redd for å gå opp mye i vekt,heller litt nervøs for å ikke gå opp nok, har gått ned 2kg siden jeg fant ut at jeg var gravid :/ men er jo greit å prøve å være litt sunn, god snacks er bra :D
 
Har det som beakel, heller redd for å ikke gå opp nok. Sliter med matlysten til vanlig og har vært litt for tynn, men har gått opp 7 kg dette året og er veldig fornøyd at jeg ble gravid akkurat da jeg ble det, føler babyen får et mye bedre grunnlag. Spiser også mye bedre nå etter at jeg ble gravid :)

Jeg spiser havrekjeks og tortillachips med havsalt - mot kvalmen.

Og banan, biola, grønnsaksjuice, gulrot, tomat og mandariner.
 
Følger definitivt denne tråden i håp om masse tips... :)
Jeg har cøliaki så er minimalt med kjeks og den type ting jeg kan bruke :(
 
Mango og klementiner spiser jeg.
 
og snack a Jack!
 
Pannekaker laget kun på bananer, egg og havregryn med litt lett syltetøy på/ evt. Friske bær og mager vaniljekesam.
Super digg, mettende og sunt
 
Røde , FRYSTE druer som snacks i dag...mmmm!

Hehe leser flere har nevnt dette.. er det virkelig godt ? Kjenner jeg fryser ved tanken og gir det noe smak? Hehe
 
Følger tråden:D vil ikke gå opp like mye som i forrige svangerskap. Har litt høyere startvekt også. Glad i vannmelon og tørket søtpotet og gulrot
 
Dette var en nyttig trå, jeg er nemlig ekspert på USUNN snacks :p Så her må jeg følge godt med ;) Kanskje rosiner kan være en ide? Det er i hvertfall godt :)
 
Har gått å tenkt på fryste druer i hele dag Venter spent på at de skal bli spekt her nå ☺️ aldri smakt før
 
Back
Topp