Sunn snacks?

monaogmini

Glad i forumet
Jeg trenger mange tips til noe sunt og godt jeg kan lage meg om kvelden når sukker suget blir som verst! Grønsaker og dip har gått igjen mye her nå, så nå vil jeg lage noe annet.
Alle tips mottas med stor takk 

Følger med her :)

Jeg drikker mye te, ikke at det er snacks da, men det funker på suget.
Har du prøvd atkinsbar forresten? Hvis du MÅ ha sjokolade så er det et fint alternativ.
Ellers går det an å spise bringebær med vaniljekesam. Jeg liker de best frosne, for når du blander de i kesamen blir det nesten som is

jeg har gått på grete roede, å der fikk jeg tips om gele, eldorado sin tror j det er, den uten sukker, bringebær er drit god, er bare 7 kcal per 100g, å da kan man spise møøe, så det lager jeg på morran, å gomler i meg på kvelden,...

jeg har faktisk laga sukkerfri gele til gubben (diabetiker)
Bruker light saft, og geleplater, evt litt friske/frosne bær i.

Tar ikke lang tid, kok opp vann og saft (litt mere saft enn vanlig, gir mer smak), så vanner du ut platene/mykner de opp som  pakka,og legger de i safta som du fjerner fra plata.rør om og avkjøl. 

krem er vel sunnere enn vaniljesaus, men vaniljesaus er best! :)

Tørket papaya er søtt og fjerner søtsug hos meg! Er også veldig godt :D

kristin1986 skrev:

Kan vel diskuteres hvor sundt det er med sukkerfritt til vi som ikke er diabetikere. For det er jo søtstoffer i den sukkerfrie geleen, som helst bør unngås, om man ikke må.

Maanda skrev:
Tørket papaya er søtt og fjerner søtsug hos meg! Er også veldig godt :D

Og fullt av sukker?

*yummymummy* skrev:

kristin1986 skrev:

Kan vel diskuteres hvor sundt det er med sukkerfritt til vi som ikke er diabetikere. For det er jo søtstoffer i den sukkerfrie geleen, som helst bør unngås, om man ikke må.

Er man på slankern så er det vel greit.

Gulrot/kålrot og dipp? Dippen kan lages av yoghurt naturell, og smaken kan du lage av egne krydder eller jukse litt å ta en sånn holiday-dipmix

*Hun orker ikke å lese gjennom, så hun skriver ned noe hun kommer på*

Jeg spiser selleri, gulrot, agurk, paprika, cherrytomat osv med tortilla dip, nøtter, kjeks, kesam vanilje med litt frukt og bær i, lager fruktsalat, og ikke minst SMUDI.

Ost, chips, kjeks osv er ikke akkurat sunt, men de og er snacks...

Og to ting til!

Kan lage en type salat som f. eks. gresk salat med feta ost i, cæsar salat osv.

Til og med pastasalat (fullkorn)

Back
Topp