Sunn rask middag

Villa90

Betatt av forumet
Julibarna2014
Hei jenter :)

Jeg har nesten kommet ned i vekten før jeg ble gravid, mangler 3 kg. Nå skal det også sies at jeg var 80kg før graviditet.

Nå har jeg lyst til å gå ned (ammer ikke, så kan slanke meg), men sliter med å finne på og lage sunn middag når jeg har en jente som sjeldent sover rundt middagstider.

Samboeren jobber skift, så på dagene han er hjemme blir det sunn mat men synes det er vanskelig når jeg er alene.

Såå, noen som har tips til raske sunne middager man kan lage med en urolig liten jente i hus? :p

Sent from my iPhone using BV Forum

På søndager har vi grønskasuppe, blir det mandag og da :-)
Wok med laks eller kylling på tirsdag. Eller eggeomelett.
Onsdag henter svigermor i bhg, ( da får 5 åringen pannekaker )
Ikke alltid vi spiser middag, vi holder på med huset å prøver å få gjort litt annet.
Torsdag wraps med salat og kylling.
Fredag bestiller vi sushi.

( søndag, mandag og fredag er alltid det samme stort sett. Prøver å få inn fisk tirsdag eller torsdag.)
Lørdager er ofte biff ,bruschetta eller pizza.

Salat med det du liker oppi, Omelett med diverse godsaker, karbonadekjøttdeig med fullkornspasta eller ris og grønnsaker. Speltlompepizza, karbonade og egg, karbonadekjøttdeig, ris og salat med fullkornspita. Taco med karbonadekjøttdeig, kan bruke restene i en tacosalat dagen etter. Fisk med poteter og grønnsaker, tar litt tid men lite jobb ettersom det står og koker/damper.

En del gryter/gratenger kan jo lages når hun sover, også er det bare å sette de i ovnen når det nærmer seg middagstid :)

Salat kan også klargjøres på forhånd :)

Søtpotet, laks i skiver, noen kIatter med creme fresh, frøset spinat og ev. litt ost på toppen. Metter lenge! stekes i ovNen i 30 min. :)

Salat med det du liker oppi, Omelett med diverse godsaker, karbonadekjøttdeig med fullkornspasta eller ris og grønnsaker. Speltlompepizza, karbonade og egg, karbonadekjøttdeig, ris og salat med fullkornspita. Taco med karbonadekjøttdeig, kan bruke restene i en tacosalat dagen etter. Fisk med poteter og grønnsaker, tar litt tid men lite jobb ettersom det står og koker/damper.

Jeg ble litt nysgjerrig på speltlompepizza?? Oppskrift? :-)

Jeg bruker speltlompe som bunn og har på tomstpure og det jeg ønsket på. Kokt skinke, salami, ost og krydder f.eks. Brett i to og varm. Det synes jeg er skikkelig snadder:)

Skulle quotet den over her om speltlompepizza, beklager:)

Back
Topp