sunn og god sjokolade?

Gravid 92

Forelsket i forumet
Finnes det sjokolade som er sunn og god? [:)]
Tenker ikke på noe slankesjokolade, men en sjokolade som ikke er for mye sukker ol. så jeg kan spise sjokolade med "god samvittighet"?
Kan jeg spise "slankesjokolade" når jeg er gravid? Er ikke vekten min som stopper, for jeg er undervektig og har ikke noe imot og legge på meg noen kg, men med tanke på mini som er i magen.. Og så har jeg så stor trang for sjokolade[&o]
Har laktoseintoleranse, så hadde vert fint om det var lite av laktose [;)]

den bergene melk er sunn,ingen tilsetningsstoffer og slikt...ellers er det jo mørk sjokolade da.bocca feks...ellers så er ikke troika ,new energy eller monolit og hobby spesielt ille[:)]

Sjokoldeprinsen sjokoldaen er jo sunn på orntlig. Den ene sorten er til og med uten sukker. Jeg kjøper mine på spar. [:)]

ORIGINAL: Veronica_82

Sjokoldeprinsen sjokoldaen er jo sunn på orntlig. Den ene sorten er til og med uten sukker. Jeg kjøper mine på spar. [:)]

men er et ikke sånn kunstig dritt i dem?[8D]søt sjokkis uten sukker høres ut som kunstig[8D]da er d ikke sunt i den forstand da menm,vil si d er sunnere med en naturlig og sunn sjokkis med sukker da for oss gravide.

Mørk kokesjokolade er ikke så usunt[:D]

http://www.ektesjokolade.no/?page_id=18 dere kan jo lese selv. :) Ikke er det mye kalorier den heller. [:)]

Sist svangerskap lå jeg i grenseland for svangerskapsdiabetes. Fikk da råd av legen om at hvis jeg "måtte" ha noe sjokolade for å stoppe "suget", så måtte det være sjokolade med minst 70% kakao.

Så det er vel det nærmeste "sunn" sjokolade du kommer (finnes jo 86% også) [:D]

Back
Topp