Sunn og energirik mat

Kiwijenta

Andre møte med forumet
Hei
Lever et ganske travelt liv og er ikke alltid like flink til å passe på å spise før og gjennom arbeidsdagen. Noen som har tips til mat som er kjapp å lage og samtidig sunt og godt for meg og baby? Tenker i hovedsak frokost og lunsjmat fordi det er der jeg skipper....:angel8

Wraps!

Kan fylles med "alt", perfekt om man har grønnsaksrester. Jeg hadde en periode i sommer hvor jeg fylte wraps med Eldorado sine ferdige salater (byggrynssalat, pastasalat og couscoussalat), litt grønnkål og kyllingpålegg. Jummy!

Ellers merker jeg at litt grønt på sandwichen til jobb gjør den mye mer fristende. Favoritten er grovbrød med kremost, salat, rødløk og tynnskåret kyllingfilet.

Wraps!

Kan fylles med "alt", perfekt om man har grønnsaksrester. Jeg hadde en periode i sommer hvor jeg fylte wraps med Eldorado sine ferdige salater (byggrynssalat, pastasalat og couscoussalat), litt grønnkål og kyllingpålegg. Jummy!

Ellers merker jeg at litt grønt på sandwichen til jobb gjør den mye mer fristende. Favoritten er grovbrød med kremost, salat, rødløk og tynnskåret kyllingfilet.

Høres jo kjempegodt ut! Takk:Heartred

Jeg har en favorittsmoothie!!

En del frossen ananas, en del frossen jordbær og to deler eplejuice. Så frisk og god!!

Jeg lager en del egg, yoghurt og frukt. Kanskje ikke så spennende men:angel5

Jeg lager mye smoothie, men tilsetter ekstra næring i form av f.eks rå egg, havregryn og/eller chiafrø, linfrø, etc. Gir mer og bedre næring enn bare frukt og metter godt selv om det er flytende.

Jeg kjøper ferdigblandet salat på pose med forskjellige salatblad. Så slenger jeg i cherrytomater, løk og ferdigmarinert kylling fra Prior (selges i små esker ferdig oppkuttet, kreolsk tomat liker jeg best). Synes den kyllingen er litt dyr, men det går veldig fort og smaker godt. Har over litt krydret olje om det er tilgjengelig!

Jeg kjøper ferdigblandet salat på pose med forskjellige salatblad. Så slenger jeg i cherrytomater, løk og ferdigmarinert kylling fra Prior (selges i små esker ferdig oppkuttet, kreolsk tomat liker jeg best). Synes den kyllingen er litt dyr, men det går veldig fort og smaker godt. Har over litt krydret olje om det er tilgjengelig!
Å avokado, egg og kanskje pasta. Bare jeg bruker hjertesalat ❤️ Har også gjerne oppi litt annet div ettersom, å gresskarkjerner. Skal spise lunsj snart med det. Mmm

Jeg putter også oppi tunfisk. Den chilien... sjekka at det er ok mtp tungmetaller når det er den boksen.

Og valnøtter... pleide feta, men er vel ikke ok lengre :(

Mattilsynet sier det er greit så lenge den er lagd på pasteurisert melk og glasset er nylig åpnet. Jeg dropper det andre steder, men spiser det hjemme hvor jeg har kontroll på hvilken type det er og at den er nyåpnet.

Mattilsynet sier det er greit så lenge den er lagd på pasteurisert melk og glasset er nylig åpnet. Jeg dropper det andre steder, men spiser det hjemme hvor jeg har kontroll på hvilken type det er og at den er nyåpnet.
Ja, de glassene er kanskje ok. Men er det ordentlig feta? Får sjekke ut, men klarer meg uten også :)

Back
Topp