Sunn kveldsnacks

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Noen som har noen gode tips her? :)
Jeg har pleier å lage en skål med vaniljeyoghurt, oppskjært frukt (fra boks) og litt kanel på. Veldig godt :D
 
Jeg syns hjemmelaget grønnkål chips er godt :)
 
Jeg synes strimler av gulrot er friskt og godt. Kan jo alltids dippes i noe om det blir litt kjedelig. Men mulig jeg er litt spesiell, for gulrot var ofte det eneste jeg hadde lyst på/ikke ble kvalm av tanken på dagen derpå, mens andre gjerne gikk for burgere og sånt. :)
 
Jeg synes strimler av gulrot er friskt og godt. Kan jo alltids dippes i noe om det blir litt kjedelig. Men mulig jeg er litt spesiell, for gulrot var ofte det eneste jeg hadde lyst på/ikke ble kvalm av tanken på dagen derpå, mens andre gjerne gikk for burgere og sånt. :)

Hehe, det har jeg ikke hørt folk spise som dagen derpå mat nei :)
 
De nye kesamene med pasjonsfrukt- eller bringebærsmak, de er sykt gode og ikke fryktelig usunne. De er sikkert gode å fryse ned og spise som is :) vaniljekesam og limekesam også sikkert :)
 
Pink lady epler har jeg dilla på og druer. Brødskive med banan på.

Pleier alltid å spise noen knekkebrød, så pleier suget å gi seg.
 
Gresk vaniljeyoghurt med varme bjørnebær :)
Mørk sjokolade
Går mye i frukt, ikke så mye i grønt hehe
Innimellom lager vi polarbrød pizza. Veggi style ;)
Taco salat
 
Grønne epler, og gulrot i stenger.
Og ikke direkte sunt men liker de dugg sorbetene:D
 
Pink lady epler har jeg dilla på og druer. Brødskive med banan på.

Pleier alltid å spise noen knekkebrød, så pleier suget å gi seg.

Pink Lady og druer her også :) PL har faktisk vært en dille alle svangerskapene.

Ellers synes jeg smoothie er friskt og godt. Blir søtsuget for ille pusser jeg tennene, det tar den verste brodden av det.
 
Grønnsaker og cashew nøtt dip!
 
Søtpotet chips:)

Ingen chips er sunn så lenge den er fritert :) stivelsen i potet og søtpotet avgir akrylamid når de sammen med olje når en temperatur på over 160 grader. Akrylamid er ekstremt kreftfremkallende og tas veldig lett opp i tarmen. Det samme gjelder for kornvarer som stekes/ friteres over 160 grader :) egentlig alt med stivelse i :)
 
Den "korrekte" måten og tilberede potetbåter i ovn er å legge dem i vann i 30 min for å vanne ut stivelsen som sitter i senter av poteten, skyll av. Damp potetbåtene i 3-4 min og deretter i ovnen på maks 160 grader til ønsket mørhet. :) da bevarer du mest mulig næringsstoffer :) for de som var interessert hehe
 
Hvordan lager du cashewnøttdip? Hørtes godt ut.

Bløttlegg cashewnøtter, ca 2-2,5 dl i vann. Minst 30 min. Ta vare på bløtevannet. Ha nøtter, litt olivenolje, en dæsj sitronsaft, evt litt hvitløk,løkpulver, salt og pepper i en beholder. Tilsett litt av vannet og mos med stavmikser til du får ønsket konsistens. Smak til med mer krydder. Ha i en skål og dryss over paprikapulver :)
 
Jeg putter frossen bær og bittelitt melk og litt banan i blenderen kjempe god "Is"
 
Back
Topp