"Sunn kake"

Mini Marihøna

Forelsket i forumet
MayDay2021
Er vel ingenting som egentlig heter sunn kake.
Men er det noen av dere som vil dele oppskrift eller komme med tips for å gjøre en kake mere sunn og næringsrik?
Har så ufattelig lyst på noe søtt og godt, spesielt akkurat nå drømmekaka, men det er vel en av de mest usunne ettersom det skal så mye sukker til hahaha.

Er vel egentlig bare hva vi har av råvarer som stopper for å bake hva som helst, men har det meste fordet. Og liker det meste også.

Er vel ingenting som egentlig heter sunn kake.
Men er det noen av dere som vil dele oppskrift eller komme med tips for å gjøre en kake mere sunn og næringsrik?
Har så ufattelig lyst på noe søtt og godt, spesielt akkurat nå drømmekaka, men det er vel en av de mest usunne ettersom det skal så mye sukker til hahaha.

Er vel egentlig bare hva vi har av råvarer som stopper for å bake hva som helst, men har det meste fordet. Og liker det meste også.
Bytte ut sukker med sukrin? For eksempel en eplekake og ha i ekstra mye epler?
Personlig ble det et megastykke sjokoladekake her i dag, når det er såvidt en måned til termin er det vel lov :)

Søk opp "raw food kake". Smakt flere gode og de inneholder som regel ingredienser med mer næring enn hvetemel og sukker :thumleft

Bytte ut sukker med sukrin? For eksempel en eplekake og ha i ekstra mye epler?
Personlig ble det et megastykke sjokoladekake her i dag, når det er såvidt en måned til termin er det vel lov :)

Må skaffe sukrin da, men er verdt et forsøk haha. Kvier meg veldig psykisk nå på slutten mtp vekt. Jordmor prøver betrygge meg med at jeg "bare"har gått opp 14kg til nå, men hadde det forrige svangerskap også, gitt opp like mye til nå, og det fløy til værs de siste ukene med nye 15kg før termin tross sunt kosthold..

Går også mye i hjemmelaga iskaffe og bananmilkshake om dagene dette svangerskapet :hilarious:

Back
Topp