Sunn graviditet - Motivasjonstråd!

Jeg har meldt meg på en treningsgruppe for gravide på treningssenteret mitt nå som formen endelig er god nok til å komme seg ut igjen. Det er sirkeltrening med hovedvekt på styrke, så kan nevne noen av øvelsene her så kanskje du får noen tips til øvelser som kan passe deg:)
Kjører 30 sekunder på, 15 sekunder pause x 4 på hver stasjon.
Mountain climbers på step, ro med strikk, sideplanke, hoftehev med strikk på knærne, gå opp på stepkasser med vekt, utfall bakover med vekt, gående squats med strikk, push-ups på step.
 
Jeg har meldt meg på en treningsgruppe for gravide på treningssenteret mitt nå som formen endelig er god nok til å komme seg ut igjen. Det er sirkeltrening med hovedvekt på styrke, så kan nevne noen av øvelsene her så kanskje du får noen tips til øvelser som kan passe deg:)
Kjører 30 sekunder på, 15 sekunder pause x 4 på hver stasjon.
Mountain climbers på step, ro med strikk, sideplanke, hoftehev med strikk på knærne, gå opp på stepkasser med vekt, utfall bakover med vekt, gående squats med strikk, push-ups på step.
Så bra! Og veldig fint tiltak. Jeg jobber selv på treningssenter, men vi har dessverre ikke gravid-trening. Har mor&barn-trening, så det skal jeg starte med når kid er ute.

Jeg har kjøpt treningsprogram fra PT/fysioterapaut - veldig bra opplegg!
Går foreløpig på vanlig yoga, men skal etterhvert ta grravid-yoga-kurs.
 
Hei! Ser denne tråden har dødd litt ut, så jeg tar den opp igjen jeg. Er det noen av dere som aktivt trener styrke? Tenker da alt mellom 1-6 dager i uken men som har opprettholdt frekvensen? selv har jeg trent alt fra 3-7 dager gjennom hele svangerskapet hittil (uke 18), men begynner å slite med å finne øvelser som ikke belaster bekkenet for mye og/eller krever stort buktrykk, så jeg trenger tips!
Hei! Jeg holdt på meg CrossFit siste 6 mnd før jeg ble gravid og før det trente jeg relativt tung styrke (knebøy, markløft, benk). Har ikke hatt noen plager med bekkenet enda og føler jeg kan gjøre mye av de samme øvelsene fortsatt (er 16+5 i dag). Kunne du hatt en PT-time for å få noen tips?

Jeg vet ikke om markløft belaster bekkenet så mye? Evt å kjøre knebøy med stopp på benk for å ha større kontroll?

Jeg legger ved programmet mitt, kanskje det kan være til hjelp :)
 

Vedlegg

  • D04D67F4-AABE-415E-A33B-8FED8FF3847E.png
    D04D67F4-AABE-415E-A33B-8FED8FF3847E.png
    81,7 KB · Visninger: 5
Kjøpte denne boken på nett, synes den er helt super! Står treningsprogram både på studio og hjemme, hva man skal passe på og masse tips. Har brukt de øvelsene både på treningssenter og hjemme :)
 

Vedlegg

  • 15835139221121728183894473858918.jpg
    15835139221121728183894473858918.jpg
    27,7 KB · Visninger: 3
Kjøpte denne boken på nett, synes den er helt super! Står treningsprogram både på studio og hjemme, hva man skal passe på og masse tips. Har brukt de øvelsene både på treningssenter og hjemme :)
Jeg vurderte denne selv :)
 
Hei! Jeg holdt på meg CrossFit siste 6 mnd før jeg ble gravid og før det trente jeg relativt tung styrke (knebøy, markløft, benk). Har ikke hatt noen plager med bekkenet enda og føler jeg kan gjøre mye av de samme øvelsene fortsatt (er 16+5 i dag). Kunne du hatt en PT-time for å få noen tips?

Jeg vet ikke om markløft belaster bekkenet så mye? Evt å kjøre knebøy med stopp på benk for å ha større kontroll?

Jeg legger ved programmet mitt, kanskje det kan være til hjelp :)



Tusen takk! Skal prøve meg litt frem, trener foreløpig som normalt (er 18+2) , eneste er at jeg må ta frontbøy istedenfor tradisjonell knebøy pga bekken.. men vil jo tro det gir mer buktrykk igjen og.. det er ingen personlig trener der jeg trener men får bare prøve meg frem med det som kjennes bra ut!
 
Kjøpte denne boken på nett, synes den er helt super! Står treningsprogram både på studio og hjemme, hva man skal passe på og masse tips. Har brukt de øvelsene både på treningssenter og hjemme :)

skal sjekke ut boka! Takk for tips! Har jo googla litt og men synes mye av øvelsene som tipses om for gravide virker noe tullete når jeg er vandt til å trene veldig tung styrke. Har dog troen på at de fungerer veldig fint hvis man er ny/ikke er vandt til å trene tung styrke!
 
skal sjekke ut boka! Takk for tips! Har jo googla litt og men synes mye av øvelsene som tipses om for gravide virker noe tullete når jeg er vandt til å trene veldig tung styrke. Har dog troen på at de fungerer veldig fint hvis man er ny/ikke er vandt til å trene tung styrke!
Ja hvis du er vant til tung styrke er nok de øvelsene litt i letteste laget ja
 
Back
Topp