Sunn & god snacks!

gizmo

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Jeg blir altfor lett fristet til å småspise litt - og da blir det gjerne noe som ikke er kjempe sunt.. og jeg er så heldig at jeg legger lett på meg og vil slippe alt for mange kilo ekstra denne gang :confused::rolleyes:.. så kom med tips til god og sunn snacks - Eller små mellommåltider! Kjenner jeg blir så fort sulten nå.. :) Gi meg maaaaat :cool:

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg spiser gulrøtter med hjemmelaget dipp som snaks :)
Og sånn riskaker med bbq-smak. Fungerer supert for meg hvertfall :D
 
Blir vel mer mellommåltid en snacks, men mager vaniljekesam med bær er veldig godt!
 
Frukt og vaniljekesam:-) det er super digg:-D eller bare harde , stenfrie blåe druer og vaniljekesam;-)
 
Blander gressløk, paprikapulver, løk - og hvitløkspulver, pepper og bittelitt chillipulver og cayennepepper sammen med den ekstra lett rømmen til Tine og lar det stå over natten. Det blir en form for hollidaydip :D
 
Blander gressløk, paprikapulver, løk - og hvitløkspulver, pepper og bittelitt chillipulver og cayennepepper sammen med den ekstra lett rømmen til Tine og lar det stå over natten. Det blir en form for hollidaydip :D
Høres kjempegodt ut! Holiday <3
 
Fersk ananas, kiwi og appelsin!
 
Å ja, trenger også tips :-) Alt for glad i sukker :p
 
Cherrytomater, mmmmm! Ellers er det jo kjekt å ha tilgang på oppskåret frukt og grønt når lysten melder seg. Da er det mye lettere å få det i seg der og da, synes jeg. Hvis du skjærer opp f.eks. selleri, gulrot og kålrot i stenger, og lagrer de i en boks med kaldt vann f.eks? Da tørker de ikke ut i kjøleskapet, nemlig :) Godt både med og uten dip.

Ellers kan du jo kjøpe lefser og rulle opp noen gode lefseruller med en god skinke og sennep, eller hva du nå måtte like? En annen ting jeg synes er greit å ha i kjøleskapet er kokte egg. Er jeg litt fysen kan jeg kaste i meg et egg og noen cherrytomater f.eks. Slipper å lage til noe som helst!

Generelt alt som er ferdig i "bite-size" er perfekt å ha på lur!
 
Jeg leste på Vg forrige dagen.

Kutt en banan i biter, og frys den ned. ta den opp, vent en halvtime og ha den i en mixer og kjør til den er helt glatt sammen med en ss eller to med vann, evt melk. Jeg tenkte å bruke litt vaniljeyoghurt.

Men bananaer skal man ikke spise hvis man har treg mage, så jeg må vente litt.

Mandler har jeg funnet ut at er kjempegodt å bare gumle på, en liten håndfull. Og epleskifer i ovnen med litt perlesukker på, 150 grader i 4-5 minutter. kan ha bittelitt kanel på også :)
 
Så heldige dere er som kan spise nøtter! Jeg har småallergiske tendenser mot det, så tør ikke spise det nå. Er redd for at knøttet på noe vis skal arve allergien min.

Jeg blander cottagecheese med litt melk, zerosaft og litt kanel. Smaken er litt spesiell men hvis man liker sånt, så minner det faktisk litt om riskrem, syns jeg da. Supert mellommåltid hvis man er fysen :)
 
veldig glad i nøtter-.. Men også frukt.... Har ikke noe bestemt eg spiser mer av enn noe annet.. Det kommer vel ;)
 
Spiser mye sitroner, grønne epler og cherrytomater om dagen, også gulrøtter og kålrot som jeg har skjært i staver og lagt i bolle med vann i kjøleskap:) da er det lett tilgjengelig når jeg får lyst på f.eks sjokolade:)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Sniker litt fra juli - fruktsalat med gresk yoghurt (KUN LINDAHLS) og flytende honning er veeeldig godt syns jeg <3 kan også ha oppi litt nøtter, rosiner eller lignende ettersom hva man syns er godt :D
 
De cherrytomatene som heter "Tom" eller noe (de kommer i en slags plastkopp) er helt fantastisk!
 
Back
Topp