Sumsum's reise på godt og vondt -prøver på nr 2

Har du hørt noe mer om operasjon eller plan? Det har jo ikke gått lang tid, så sjangsen er muligens fortsatt stor for at en spire kan sitte snart? :Heartred
De mener operasjon blir før vinterferien, men jeg vil se det før jeg tror det. Nå vurderer vi om vi heller bare skal kjøre på med ivf.
Neida, dette blir jo runde 5 etter sommeren og vi har hatt en kjemisk inni der. Så har ikke holdt på så lenge, men likevel er vi på pp 12 nå. Vil gjøre noe, ikke bare vente å se :dead:
 
Da er det på høy tid med en oppdatering fra meg:hilarious: ukene flyr virkelig, og vi har det fint! Nipt testen var normal, og OUL denne uken gikk også kjempebra.
Nå er jeg lettet og gleder meg til lillebror kommer!:Heartblue
Etter alt styret ifjor sommer fikk vi klarsignal om å prøve på nytt, og at skaden i livmor var normalisert. Vi var inne hos spesialist etter OUL fordi de var usikker på urinveiene hos baby. De var heldigvis helt normale:happy: Men samtidig ser han at livmorveggen er alt for tynn ved KS arret. Dermed blir det tett oppfølging fremover, og lillebror vil komme til verden med KS en tid før termin. Jeg håper han kan være i magen lengst mulig, og at jeg slipper innleggelse etterhvert. Jeg har mye kynnere og det gjør vondt om baby sparker mot blæra, så det har kanskje en sammenheng. Vi har lang reisevei til sykehus, så har lavterskel på å komme inn om jeg kjenner tegn på ruptur. Krysser fingre for at alt går bra. Men ser frem til de ukene som regnes som milepæler i forhold til babyens sjangse å klare seg om fødsel blir for tidlig:happy:
20230128_105700.jpg
 
Da er det på høy tid med en oppdatering fra meg:hilarious: ukene flyr virkelig, og vi har det fint! Nipt testen var normal, og OUL denne uken gikk også kjempebra.
Nå er jeg lettet og gleder meg til lillebror kommer!:Heartblue
Etter alt styret ifjor sommer fikk vi klarsignal om å prøve på nytt, og at skaden i livmor var normalisert. Vi var inne hos spesialist etter OUL fordi de var usikker på urinveiene hos baby. De var heldigvis helt normale:happy: Men samtidig ser han at livmorveggen er alt for tynn ved KS arret. Dermed blir det tett oppfølging fremover, og lillebror vil komme til verden med KS en tid før termin. Jeg håper han kan være i magen lengst mulig, og at jeg slipper innleggelse etterhvert. Jeg har mye kynnere og det gjør vondt om baby sparker mot blæra, så det har kanskje en sammenheng. Vi har lang reisevei til sykehus, så har lavterskel på å komme inn om jeg kjenner tegn på ruptur. Krysser fingre for at alt går bra. Men ser frem til de ukene som regnes som milepæler i forhold til babyens sjangse å klare seg om fødsel blir for tidlig:happy:Vis vedlegget 397742
Bra de følger deg tett! Og gratulerer med lillebror i magen!
 
Sterkt å lese om alt du har opplevd :Heartred Måtte ha vært tøft i så ung alder i tillegg. Har hatt en MA nå nylig, så vet hvor vondt det er å miste. Så fint at du deler, for historien din gir meg håp! Gratulerer så masse med lillebror:HeartredUnner deg alt godt for fremtiden!
 
Sterkt å lese om alt du har opplevd :Heartred Måtte ha vært tøft i så ung alder i tillegg. Har hatt en MA nå nylig, så vet hvor vondt det er å miste. Så fint at du deler, for historien din gir meg håp! Gratulerer så masse med lillebror:HeartredUnner deg alt godt for fremtiden!
Så hyggelig med gode ord, tusen takk:Heartredog trist at du også er en av oss som har mistet. Det finnes virkelig håp, så ikke gi opp:):Heartred
 
23+3

Her vokser magen, selv om jeg ennå passer klærne mine forutenom dongeribukser:) lille ble målt til 680g for 2 dager siden! Så stor allerede. Han er også utrolig sterk når han spretter rundt inni der. Jeg har fortsatt mye kynnere og desverre har de effekt på modning, så det er litt fare for prematur fødsel. Skal på min andre kontroll denne uka imorgen, og får vite mer hvordan ståa er. Forhåpentligvis er det ikke forandring, slik at vi kan reise hjem igjen etterpå. Jeg må virkelig bare prøve alt for å holde han inne så lenge som jeg klarer, selv om jeg ikke trives med sofalivet akkurat. Det hjelper på at sykehuset sikkert har gode rutiner på hva de kan gjøre for oss for å utsette en evt fødsel. Tar gjerne imot erfaringer og råd fra dere damer:Heartred:anyone
 
Magnesium kan roe kynnere i alle fall..!
Er gjerne høydose magnesium som brukes for å stoppe premature rier også (i alle fall i USA), og for å redusere risikoen for CP ved preterm fødsel, visstnok.

Det, også ser jeg Frøyaklinikken anbefaler "stabilt blodsukker" i tillegg.

Vet ikke om det finnes noe medisinsk hjelp for kynnere, tror de fleste bare får beskjed om å ta det med ro...

Har personlig ikke hatt en eneste kynner dette svangerskapet (er 19+4), og heller ikke i hele forrige.. enda jeg var godt plaget i mine to første. Men har tatt magnesiumsalt i badevannet, både denne og forrige gang (forrige gang pga restless legs, denne gang pga sykdom); kan være en medvirkende faktor? For synes det er skrekkelig merkelig å plutselig ha null kynnere.
 
Back
Topp