Sum bryllupsgaver?

valkyrien

Glad i forumet
Vi skal i to bryllup på to uker, og nå står jeg litt fast på hvor mye jeg skal bruke på gavene.

Bryllup 1 er lokalt hos folk vi ikke har så mye med å gjøre. Mannen min og brudgommen er gamle kamerater, jeg har møtt brudeparet kanskje 5 ganger på flere år. Aner ikke om de har ønskelister noe sted, og kjenner de ikke godt nok til å egentlig vite hva jeg skal kjøpe...

Bryllup 2 kommer til å koste oss 5000 i reise og overnatting. Vi er mer sammen med dette paret, og jeg kjenner begge ganske godt. Tenkte gavekort på et av stedene de har ønskeliste, siden både de og vi skal reise langt. Men hvor mye burde det være på?

Jeg ville sagt 500 til begge. Kanskje 1000 til siste, men dere har tross alt betalt masse for å komme dit og da..

Jeg ville vel lagt meg på 1000 kr til begge siden jeg tenker ca 500 per gjest og når man er to så blir det 1000 (og så har jeg tatt med barnas navn også på pakken ;)). Har gitt noe mer til min brors bryllup og et jeg var forlover i. Men er nok sikkert greit å legge seg litt lavere også, et sted mellom 500-1000 er sikkert fint.

Takk for svar :) Da har jeg ikke tenkt helt borti viddene ihvertfall :) Typisk at de skulle komme med ei ukes mellomrom også, hadde det vært lengre imellom ville det vært lettere å bruke mer :)

Vel, det jeg har lært er at man skal gi ca det dobbelte av hva en kuvert (ikke helt sikker på skrivemåten) koster.

Man regner at en kuvert er mellom 500-1000 + drikke

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Oj, det blir jo helt sinnssyke gaver, en kuvert koster jo ofte 1500 kroner - så da må et par gi gave for 6000 mener du?
Nei nei, det mener jeg absolutt ikke, men man kan ikke regne på slike sinnsyke priser på kuverter, tror det er ment på mindre priser.
Eller, at det er en gammel "regel" som ikke hører noen steder til lenger. Hehe.

Eg var i bryllup til eit av våres nærmaste vennepar i vinter/vår, og kjøpte 12 stk vinglass av serien dei ønskte seg :) Heldig vis var dei på 50% tilbod, og da kom det på 900kr. Vi hadde også oppgaver i bryllupet ;)

Hadde nok tatt 500 til begge siden det andre koster mye i reise og:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app

Back
Topp