SULTEN!

Skattnr.2

Betatt av forumet
Jeg er sulten hele veien og spiser hele veien.
Jeg veier 20 kilo for mye allerede og har ikke lyst å legge på meg så veldig mye under graviditeten. Sist gang la jeg på meg 18kilo, men det var mye vann.

Så derfor lurer jeg på om noen har tips om hva jeg kan spise som metter og ikke har så mye kalorier. Frukt og salat metter ikke.

Mine forslag er:
-havregrøt
- nøtter ( vet at det er mye kalorier i det)
-fiskekaker

Andre forslag? Jeg spiser hver annen time nå, fordi jeg er konstant sulten. :sorry:

Jeg veier 20 kilo for mye allerede og har ikke lyst å legge på meg så veldig mye under graviditeten. Sist gang la jeg på meg 18kilo, men det var mye vann.

Så derfor lurer jeg på om noen har tips om hva jeg kan spise som metter og ikke har så mye kalorier. Frukt og salat metter ikke.

Mine forslag er:
-havregrøt
-fiskekaker

Andre forslag? Jeg spiser hver annen time nå, fordi jeg er konstant sulten. :sorry:

Ordentlig grovt brød med magert pålegg som f. lett cream cheese, kalkun/kyllingpålegg, kokt skinke, mager leverpostei, egg osv. metter godt :) Suppler med grønnsaker - tomat, agurk osv.

Ellers synes jeg 0.0% yoplait yoghurtene er gode mellommåltider og de inneholder knapt kalorier. Eller cottage cheese med litt bær.

Jeg mener ikke dette slemt så håper ikke du oppfatter det sånn, men det er jo ikke farlig å være sulten heller. Spesielt ikke hvis du spiser næringsrikt og nok totalt sett. Da får jo baby det den trenger [emoji4]

Jeg har samme problem ! Har 20 kg for mye jeg også! La på meg 12 med første og bare 8 med andre, men var ikke sååå sulten med de. Nesten bra jeg kaster opp en del :hilarious:

Jeg prøver å spise mat som metter lenge og er sunn, men jeg er i tillegg til sulten, veldig kvalm (forstå det den som kan) så det er ikke så mye som frister :/ går en del i knekkebrød da.

Hvis du er sikker på at du har spist nok for i dag kan du spise rå brokkoli... du blir sprengmett uten at det gir næring.
Når du spiser jordbær går du forresten i minus fordi du bruker mer energi på å fordøye enn du får av å spise dem

Mager vaniljekesam med bær/frukt/nøtter

Bananpannekaker

Cloudbread (google det, nydelig)

Jordbær

Omelett (uten melk)

Lag knekkebrød av havregryn og eggehvite

Proteinshakes

Ordentlig grovt brød med magert pålegg som f. lett cream cheese, kalkun/kyllingpålegg, kokt skinke, mager leverpostei, egg osv. metter godt :) Suppler med grønnsaker - tomat, agurk osv.

Ellers synes jeg 0.0% yoplait yoghurtene er gode mellommåltider og de inneholder knapt kalorier. Eller cottage cheese med litt bær.

Jeg mener ikke dette slemt så håper ikke du oppfatter det sånn, men det er jo ikke farlig å være sulten heller. Spesielt ikke hvis du spiser næringsrikt og nok totalt sett. Da får jo baby det den trenger [emoji4]

Problemet er at hvis jeg blir Sulten, så blir jeg kvalmen og dårlig. Det er ikke normalt sulten- men det oppleves som ekstremt. Klarer ikke å forklare det, må oppleves :shy:

Jeg har samme problem ! Har 20 kg for mye jeg også! La på meg 12 med første og bare 8 med andre, men var ikke sååå sulten med de. Nesten bra jeg kaster opp en del :hilarious:

Jeg prøver å spise mat som metter lenge og er sunn, men jeg er i tillegg til sulten, veldig kvalm (forstå det den som kan) så det er ikke så mye som frister :/ går en del i knekkebrød da.

Jeg kaster ikke opp, og er ikke kvalm ( utenom når jeg er sulten) så alt friste :rolleyes:

Feks. Dette har jeg spist idag:

3 skiver grovt brød, med rekesalat
1 banan
1 baguett med ost og skinke
1 p. Havregryn
1 pose sukkererter
1 p. Havregryn + 3 fiskekaker
2 fiskekaker
1 p. med kjøttdeig og spagetti.

Hver gang jeg har spist så har jeg hvert ekstremt sulten.:eek:

Hvis du er sikker på at du har spist nok for i dag kan du spise rå brokkoli... du blir sprengmett uten at det gir næring.
Når du spiser jordbær går du forresten i minus fordi du bruker mer energi på å fordøye enn du får av å spise dem

Rå brokkoli er ikke så dumt:-) Problemet er at du får veldig mye luft i magen av det :angelic::angelic:

Mine forslag er:
-havregrøt
-fiskekaker

Kjenner til det og være mye sulten ja :oops:
Jeg har kuttet opp gulrøtter og går og knasker på, og drikk mye vann, vann metter litt og

Jeg føler jeg er veldig sulten. Har også ca. 20kg for mye. Sist la jeg på meg totalt 7kg, men var nede på startvekt senere på dagen jeg fødte.

Denne gangen veier jeg ikke så mye som jeg gjorde med første. Men jeg prøver å passe på hvor mye jeg spiser, og har ikke spist så utrolig mye.

Her er det jeg har spist i dag.

1 bagett
1 blåbæryoghurt
3 stykker hjemmelaget pizza

Nesten så det er i underkant, men med en hektisk jobb er det ikke enkelt å finne tid til mat. Blir en yoghurt før jeg legger meg, føler det funker på den trege magen.

Kjenner meg så altfor godt igjen! Er 20+ for mye, og konstant sulten! Kan kun spise litt om gangen, ellers kommer det opp igjen. Jeg fikk tips fra jm om knekkebrød med mager skinke, og masse agurk og paprika. Men jeg brekker meg av lukten av paprika :confused:

Kjenner meg så altfor godt igjen! Er 20+ for mye, og konstant sulten! Kan kun spise litt om gangen, ellers kommer det opp igjen. Jeg fikk tips fra jm om knekkebrød med mager skinke, og masse agurk og paprika. Men jeg brekker meg av lukten av paprika :confused:

Jeg spiser knekkebrød til vanlig, men nå føler jeg at jeg ikke blir mett av det. Som pålegg spiser jeg som regel skinke eller leverpostei.

Men jeg kom på nå at jeg skal kanskje lage en stor gryte med grønnsaksuppe, for så å varme opp 1 p. når jeg blir sulten. Det metter og så inneholder det lite kcal:-)

Feks. Dette har jeg spist idag:

3 skiver grovt brød, med rekesalat
1 banan
1 baguett med ost og skinke
1 p. Havregryn
1 pose sukkererter
1 p. Havregryn + 3 fiskekaker
2 fiskekaker
1 p. med kjøttdeig og spagetti.

Hver gang jeg har spist så har jeg hvert ekstremt sulten.:eek:

Veldig lite proteiner og veldig mye karbohydrater her da. Og veldig lite grønnsaker. Hva med egg, kylling, fisk, karbonadedeig osv? Hvis det er noe du orker å spise. :) Sier ikke du skal spise lavkarbo altså, men kan prøve å bytte ut litt av karbohydratene med grønnsaker, for mer fyll i magen, også ha en proteinkilde og litt fett til. Da blir blodsukkeret ditt litt mer stabilt også slipper du kanskje å måtte spise så ofte.

Veldig lite proteiner og veldig mye karbohydrater her da. Og veldig lite grønnsaker. Hva med egg, kylling, fisk, karbonadedeig osv? Hvis det er noe du orker å spise. :) Sier ikke du skal spise lavkarbo altså, men kan prøve å bytte ut litt av karbohydratene med grønnsaker, for mer fyll i magen, også ha en proteinkilde og litt fett til. Da blir blodsukkeret ditt litt mer stabilt også slipper du kanskje å måtte spise så ofte.

Jeg har gått på lavkarbo før,og trives veldig godt med det. Men nå prøve jeg å heller holde meg til et lavt kalorinivå istedenfor. Jeg spiser masse grønnsaker under middagen, men det blir vel ikke så mye av det ellers.

Jeg er redd for at hvis jeg spiser mer kjøtt, fett osv. Så går kalorinivået mitt fort høyt oppover.

Back
Topp