Sulten!

RBmarsbaby

Flørter med forumet
Er 23+3 og sulten har bare slått til for fullt den siste uka. Klarer ikke slutte å tenke på mat [emoji23]

Hva spiser dere om dagen? Jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal handle inn, for absolutt ALT frister.

Tror også jeg må innføre "cheat day" på lørdager for å unngå store utskeielser resten av uka. Har for eksempel aldri før slitt med å passere godtehylla ved kassa i butikken, men nå krever det all verdens selvdisiplin [emoji85]

PS: Spiser ikke kjøtt/fugl (kun fisk, pluss egg og melk og ost), og tar gjerne imot middagstips/oppskrifter på ting som er digg -- men helst ikke så digg at jeg får dårlig samvittighet etterpå [emoji1][emoji1][emoji1]

Haha. Kjenner meg faktisk igjen fra sist graviditet :P Men jeg klarte ikke holde kustus på meg selv, så all ære til deg der :D

Jeg slet med helt sinnsyk ulvehunger hele 1. trimester, samtidig som jeg var kvalm og ingenting fristet utenom kaker, chips og snop.... Nå er det heldigvis blitt bedre, ikke så sulten lenger.

Jeg har alltid hatt lørdag som kosedag, hvor jeg får lov til å spise snop og pizza og taco o.l., mens jeg holder meg til sunne alternativer i uken. Jeg er ikke en sånn som takler å skeie ut "bare litt". Har jeg først begynt, klarer jeg ikke stoppe, så da er det bedre for meg å begrense hyppigheten enn mengden.

I hverdagene spiser jeg nå musli til frokost (spiser aldri frokost ellers, men nå MÅ jeg plutselig for å ikke bli dårlig), et par frukt som mellommåltider på jobb, tre skiver til lunsj (med proteinrikt pålegg og grønnsaker som garnityr), middag av rent kjøtt/fisk med masse grønnsaker og fullkornris/pasta eller poteter, og en skive og litt mer frukt og yoghurt til kvelds.

På lørdagene er det rundstykker med godt pålegg til frokost, rundstykker med egg til lunsj, og så utskeielse med noe i pizza/tacoland etterfulgt av lørdagssnop til kvelds.

Søndagene blir det rundstykkefrokost, og en litt bedre/tidkrevende middag enn i ukedagene, men fremdeles ok sunn.

Om du trenger tips til lørdagskosemat, liker jeg godt hvit pizza med røykelaks (lett creme fraiche som saus, dekket av røykelaks, vårløk, og en pakke fersk dill, og masse god ost på toppen).

Back
Topp