Sulten

emma1

Betatt av forumet
Er sulten så og si hele tiden. Kan spise tidenes middag og føle meg stappmett, men 30min senere er jeg like sulten igjen... Ligger enda 2-3 kilo under startvekt.

Noen andre som føler seg kronisk sultene?

Know the feeling [emoji6] føler meg som det matvraket, men har kun gått opp 1 kg [emoji12]

Jeg har det også slik, men jeg har lagt på meg x-antall kg i tillegg [emoji85][emoji849] Om jeg ikke "skjerper" meg litt når det gjelder matinntaket så kommer det til å bli et helsemessig problem for meg etterhvert... [emoji51][emoji87]

Er sulten så og si hele tiden. Kan spise tidenes middag og føle meg stappmett, men 30min senere er jeg like sulten igjen... Ligger enda 2-3 kilo under startvekt.

Noen andre som føler seg kronisk sultene?

Ååårh! Kjenner med VELDIG igjen. Nå har det roet seg en god del. Men fra rundt uke 8 til uke 14/15 (er 16+4 nå) har det vært ekstremt. Det var akkurat som du beskriver. Jeg kunne spise et ordentlig måltid og likevel være så sulten en time etter som om jeg ikke hadde smakt mat i hele dag! Så ja, det føltes absolutt som kronisk sult.
Jeg merker at jeg er sultnere enn vanlig, men ikke på langt nær som jeg var[emoji4]

Kjenner meg veeeeldig igjen! Og jeg har begrenset og valgt sunne alternativer, men fremdeles gått opp [emoji14] masse!!!

Last edited:
Samme her:) de siste 6 ukene har jeg spist extreme mengder mat.. ha så lyst på ALT å magen buldrer hver 2. Time:)

Kjenner meg veldig godt igjen!
Frem til nå har jeg vært sulten og hatt stor appetitt, men nå er jeg sulten, men sliter med matlyst og få ned mat. Men hvis jeg ikke spiser blir jeg uvel og kvalm... Og sånn går no dagan:rolleyes:

Bra det ikke bare er meg :shy: kan noen fortelle hva dere spiser iløpet av en dag? Føler jeg spiser og spiser, spiser virkelig alt jeg kommer over:sorry:

Samme her! Føler jeg spiser og spiser - samboeren får jo bakoversveis [emoji23][emoji23] Er småspist fra før, og nå spiser jeg mer enn han [emoji23]

Synes ikke jeg gjør annet enn å spise! Kan spise hva som helst, når som helst;)

Samme her! Føler jeg spiser og spiser - samboeren får jo bakoversveis [emoji23][emoji23] Er småspist fra før, og nå spiser jeg mer enn han [emoji23]
Haha!! Kjenner meg såå igjen her... kunne gå en dag med bare å spise et knekkebrød + liten porsjon middag. Nå spiser jeg helst litt frokost før frokost + en go del frukt eller grønt før jeg så spiser igjen neste time:dead:

Hos meg er det faktisk litt motsatt. Har alltid hatt god matlyst, men nå etter jeg ble gravid klarer jeg kun å spise små måltider. Blir mett før jeg nesten har begynt å spise. Til og med kaker og desserter får jeg ikke ned like mye av lengre, og jeg har alltid vært en kakemoms [emoji28] Rart hvor forskjellig denne graviditeten påvirker oss..

Bra det ikke bare er meg :shy: kan noen fortelle hva dere spiser iløpet av en dag? Føler jeg spiser og spiser, spiser virkelig alt jeg kommer over:sorry:

Jeg spiser mye mer brød enn vanlig! Jeg er ikke særlig glad i brød og er ganske kresen på pålegg. Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg spist middag til hvert måltid! [emoji23] Men siden jeg ble så ufattelig sulten hele tiden måtte jeg ty til en del brød. Da har jeg ofte avocado og skinke på med cherrytomat, eller guacamole med cherrytomat. Vanlig ost og skinke, eller en hjemmelaga eggesalat med avocado. (Ja, jeg er veldig glad i avocado!) Reker og majones osv. Ellers blir det ganske vanlige middagsretter. Jeg fant også ut at selv om jeg var så sulten var jeg ikke nødvendigvis veldig storspist! Så det ble heller mindre måltider men oftere. Også sørget jeg for å alltid ha litt gulrøtter og frukt med meg eller i nærheten! Ut i fra det jeg har skrevet her virker jeg mye sunnere enn det jeg er da. Så kanskje lurt å nevne at jeg heller ikke har tall på hvor mange skåler med Coco Pops som har gått ned! [emoji23]

2-3 skiver/knekkebrød
2-3 frukt
2 youghurt
1 porsjon middag
1 porsjon annet varmt måltid (typisk spagetti/nudler)

Typisk ila en dag. Supplerer gjerne med 1 gulrot eller en suppebuljong eller lignende viss jeg er mer sulten eller bare småkvalm :)

Jeg spiser mye mer brød enn vanlig! Jeg er ikke særlig glad i brød og er ganske kresen på pålegg. Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg spist middag til hvert måltid! [emoji23] Men siden jeg ble så ufattelig sulten hele tiden måtte jeg ty til en del brød. Da har jeg ofte avocado og skinke på med cherrytomat, eller guacamole med cherrytomat. Vanlig ost og skinke, eller en hjemmelaga eggesalat med avocado. (Ja, jeg er veldig glad i avocado!) Reker og majones osv. Ellers blir det ganske vanlige middagsretter. Jeg fant også ut at selv om jeg var så sulten var jeg ikke nødvendigvis veldig storspist! Så det ble heller mindre måltider men oftere. Også sørget jeg for å alltid ha litt gulrøtter og frukt med meg eller i nærheten! Ut i fra det jeg har skrevet her virker jeg mye sunnere enn det jeg er da. Så kanskje lurt å nevne at jeg heller ikke har tall på hvor mange skåler med Coco Pops som har gått ned! [emoji23]

Herlig å se at det ikke bare er jeg som spiser Coco pops [emoji5] Det er bare sååå godt [emoji4]

Jeg spiser også en del mer brød enn før og frukt innimellom måltidene. Føler at jeg spiser omtrent hele tiden [emoji85]

Herlig å se at det ikke bare er jeg som spiser Coco pops [emoji5] Det er bare sååå godt [emoji4]

Jeg spiser også en del mer brød enn før og frukt innimellom måltidene. Føler at jeg spiser omtrent hele tiden [emoji85]
Chocopops e gull!! Hatt så dilla på det at e måtte slutte å ha d i hus litt[emoji23][emoji23][emoji11]
Spiser og mye mer brød; ikke særlig bra for min mage da den forstopper seg lett[emoji87][emoji87]

Jaaa, det er sykt godt!! Ofte blir det redningen når jeg er lei av brød! [emoji16]

Back
Topp