Sulten

IVA

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Oh.my.god - så utrooolig sulten jeg er!!

Jeg har alltid vært sånn at jeg ikke klarer å spise opp en hel middagsporsjon før jeg har blitt så mett at jeg bare ikke makter å få ned en eneste bit til. Sånn ubehagelig mett liksom, sånn at jeg må legge meg litt ned på sida av og til :p

Nå er det HELT annerledes! I dag har jeg ikke vært mett en eneste gang, selv om jeg har spist nesten hele tida. Store Vind laget en diger middag til meg som jeg nettopp har spist. Og da mener jeg virkelig spist, jeg slukte absolutt alt på det svære fatet, noe som ingen av oss er vant til. Og jeg er fanken meg ikke mett! :p

Klager ikke altså, jeg er glad for at jeg har det sånn i stedet for å være kvalm (foreløpig, det kan jo fort bli annerledes når jeg kommer til de typiske kvalme-ukene). Jeg er bare veldig, veldig fascinert! :wideyed:

Hvordan er det med apetitten deres?

:trolls
 
haha, samme her:happy: Gikk nesten konstant og spiste på jobb idag, følte meg aldri mett:eek: Regner med de på jobb lukter lunta rimelig kjapt om jeg fortsetter slik:joyful:
 
Haha, så herlig! :D Her har jeg litt dårlig matlyst, men tror det har like mye med at jeg nettopp har vært syk å gjøre :)
 
slettet
 
Last edited by a moderator:
Hehe, skulle ønske jeg også var småspist til vanlig, men jeg er veldig glad i mat - så jeg er fremdeles sulten, særlig på middagsmat! :)

Ja, jeg har stort sett lyst på ordentlig mat. Middag helst. Har ikke noe lyst på godteri, potetgull og sånt, og det er jo fint! ;)
 
Jeg hadde noen dager i mellomjula der jeg var konstant sulten! Visste ikke jeg var gravid da, så tenkte ikke over det annet enn at det var litt merkelig å være sulten hele tiden - er jo nok mat å ta av i jula I dag har jeg hatt veldig dårlig appetitt på formiddagen. Fikk ikke i meg mer enn et knekkebrød og et halvt rundstykke før kl 16. Ikke kvalm enda, men litt uggen...
 
Mye sulten her også, og spesielt på brød! Har ikke spist brød på flere år, men nå er det bare såååå godt:p
 
Her har jeg ikke noe særlig matlyst men må jo bare få i meg litt! Er heller ikke så veldig kvalm men håper det blir bedre! Håper ikke det er tegn på noe dumt :-0
 
Fikk skikkelige magesmerter i natt, kom snikende fra jeg la meg ca 23:15, og var dritvondt helt til de slapp taket ca kl 04. Smertene var omtrent rett under ribbeina og litt nedover mot navlen. Minnet om luftsmerter, bare at det ikke hjalp så mye å få ut luft. Var ikke kvalm ellernoe annet. Gikk på do en del ganger, og det var ingen blødninger heller.

Store Vind googlet litt, og det vi klarte å finne var at sånne uspesifikke magesmerter er helt vanlig, og ofte en av de største grunnene til bekymring under graviditet. Det sto også at musklene i magen strekker seg for å gjøre plass til den voksende livmoren, så det kan ha vært det. Ante bare ikke at det skulle gjøre så vondt! :p

Jeg tror nok det må ha vært fordi jeg spiste så mye mer enn jeg pleier i går! Nå er smertene heldigvis helt borte, så jeg tror og håper det ikke var noe annet. Var litt redd for at det kunne være feks blindtarmen, men heldigvis ikke! :)

Andre som har opplevd lignende?
 
Back
Topp