Sulten

lykkeligsommamma93

Forelsket i forumet
Jeg kan vanligvis gå 6 timer uten mat og kjenne så vidt at jeg er sulten. Men nå får jeg kjempe vondt hvis jeg går 4 timer uten mat! Føler jeg spiser hele tiden. Er dette vanlig? Jeg er bare uke 4+3 det skal vel ikke være så mye man føler da? Man trenger jo bare 300 kcal ekstra i første trimester?
Har andre opplevd det samme?

Det er ikke at du trenger mer mat, men kroppen endrer jo litt hvordan den gir signaler til deg. Det er nok lurere å fordele maten utover på flere måltider enn å spise mye enn før så tidlig. :) Med mindre du spiser for lite i utgangspunktet da, da må du jo øke.

Jeg er kjempesulten hele tiden akkurat nå, og spiser jeg ikke så blir jeg jo dårlig. Er ca lile langt på vei som deg. Så jeg spiser når jeg trenger det og prøver bare å velge greie alternativer :)

Ok :) Ja jeg tror jeg spiser bra, men ikke så ofte. Så burde lære meg å spise ofte og lite kanskje. Tydeligvis så må jeg hvertfall bli flinkere Ja jeg blir også dårlig etter 4 timer og jeg ikke spiser. Får så vondt og blir sliten og vondt i hodet :(

Ok :) Ja jeg tror jeg spiser bra, men ikke så ofte. Så burde lære meg å spise ofte og lite kanskje. Tydeligvis så må jeg hvertfall bli flinkere Ja jeg blir også dårlig etter 4 timer og jeg ikke spiser. Får så vondt og blir sliten og vondt i hodet :(

Fire timer du, jeg spiser litt nesten hver time på dagtid i alle fall :p og likevel har jeg gått ned i vekt den siste uka! :o

Jeg har ikke matlyst i det hele tatt, må tvinge i meg maten, men spiser bitte lite og annen hver time har jeg funnet ut. Da ble jeg ikke så kvalm :-)

Er kvalm fra jeg står opp til jeg legger meg igjen. Brekker meg mye, men har ikke spydd enda. Har utrolig lite matlyst. Men hjelper å spise litt.

Er mer sulten og blir fortere mett. Så tror sultenhetsfølelsen blir forsterket hos meg i hvertfall

Jeg kan vanligvis gå 6 timer uten mat og kjenne så vidt at jeg er sulten. Men nå får jeg kjempe vondt hvis jeg går 4 timer uten mat! Føler jeg spiser hele tiden. Er dette vanlig? Jeg er bare uke 4+3 det skal vel ikke være så mye man føler da? Man trenger jo bare 300 kcal ekstra i første trimester?
Har andre opplevd det samme?

Veldig vanlig, og passelig irriterende :p Men er vel et tegn på at det er som det skal! Er egentlig uvel (ikke direkte dårlig) hele dagen, spiser jeg for lite så går det ikke bort, og spiser jeg hakket for mye, så blir man uvel av det. Kan ikke gjøre kroppen til lags altså :p

Veldig vanlig, og passelig irriterende :p Men er vel et tegn på at det er som det skal! Er egentlig uvel (ikke direkte dårlig) hele dagen, spiser jeg for lite så går det ikke bort, og spiser jeg hakket for mye, så blir man uvel av det. Kan ikke gjøre kroppen til lags altså :p

Haha har samme problem! I dag gikk det litt for mange timer fra jeg spiste så jeg ble faktisk dårlig. Vondt i hele kroppen og så sliten og trøtt. Jeg må virkelig skjerpe meg haha for dette er ikke noe godt ;)

Jeg er også veldig sulten hele tiden, men det går vel seg litt til etter hvert :) har fått litt dilla på ostesmørbrød...barna er også veldig fornøyd med at mor lager ostesmørbrød når hu kommer fra trening ;) Haha... De skulle bare ha visst hvorfor :)

Det er jo bra så lenge det faktisk funker å spise! :D Hvis man husker det da :p

Nå er jeg kvalm fordi jeg spiste bittelitt for mye (mye er ikke mye lenger) for tre timer siden, så burde sikkert spise, men sist jeg spiste ble jeg jo kvalm, så mat frister ikke..! Aner liksom ikke hva neste skritt bør være for resultatet er jo likt laughing7

Haha det er sant. Jeg prøvde å spise nå selv om jeg ikke har matlyst. Slik at jeg ikke får vondt og kvalm. Men nå ble jeg kvalm. Hehe er ikke lett ;)

Back
Topp