Sulten......

Dorothy_1

Gift med forumet
Jeg lurer på noe, Når man er Gravid, MÅ man spise straks man er sulten.... ??????
Jeg er vant til og Ikkje spise kveldsmat, Såh var joh en omstilling for meg og begynne med det.
Men noen ganger når Jeg er kjempetrett og har lagt meg og kjenner at det romler litt I magen, Såh ORKER Jeg Ikkje og begynne og lage til Noe.....

Neida du MÅ ikke spise fordi om du er sulten. Babyen får nok næring uansett, så lenge du spiser normale mengder ellers - men for din egen skyld kan det jo lønne seg da [;)]

Min erfaring er at jeg blir kvalm så fort jeg ikke spiser når jeg blir sulten, men vi er alle forskjellige. Jeg spiser mange, men små måltider om dagen og gjerne litt frukt i tillegg.

Jeg var hos jordmor i går og fikk kjeft fordi jeg ikke spiste nok måltider pr dag. Hun mente at når mitt blodsukker svingte på den måten det var nødt til å gjøre, svingte blodsukkeret til babyen også. Og det førte igjen til økt rissiko for sukkersyke hos barnet før det blir to år.

Man skal iallefall ikke spise for to.. Det viktigste er at du spiser mest mulig sunt, så babrnet får i seg sunne ting. Men hvis du spiser litt frukt før du legger deg da? Banan eller noe sånt? Så får kroppen litt å jobbe med iallefall.. [:)]

Back
Topp