sulten

~Lisbeth83~

Forumet er livet
skal lage meg ostesmørbrød...mmmh
nam nam

Skive med fårepølse

Jeg spiser fårepølse og salami...med god samvittighet. Syns dette mat hysteriet tar litt OVERHÅND til tider! Spis det dere har lyst på men i moderate mengder. Vi skal ha spekemat på min bursdag. Så lenge det er ferskt eller har vært fryst er det jo ikke noe problem!

Ok... sånn toxoplasmose eller hva det heter? Hvis man er nøye med å vaske alle grønnsaker, og ikke være nær katteavfæring, og være nøye emd hygiene skal det nok gå greit.

Jeg rører ikke laks og ørret, men det er også fordi jeg ikke liker det. Også spiser jeg ikke så mye myke oster hvis de ikke er ferske. Eller druer, men det er fordi jeg får så mageknip. Ellers koser jeg meg med det jeg har lyst på stortsett. Spiser mye frukt. Og en del grønnsaker. Jeg har bare 7 uker igjen. Ikke så lenge det..

Eg har visst hatt toksoplasmose, fikk brev i posten noen dager etter at eg var på første lege-besøk, den dei tar alle mulige prøver av blodet. Så eg har hatt det uten at eg har vore klar over det. Og gudane vite kortid..., ha'kje peiling!

Jeg holder på å lage vaffelkaker!!! [:D]

Kan jeg spise det når jeg er en prøver????[8|]

Jeg har bakt fylte horn med ost,skinke og pizzakrydder i dag [:D][:D][:D]

Åhh! Det hørtes godt ut lisa79! [:)]

Det er veldig godt ja, og så blir sambo så glad når han får det til frokost [:D][:D]

Åhh! Grandis hørtes også godt ut! Namnam! Nå skal jeg gå å steike vakkelkaker.. Mmmm![8D]

Du er slett ikke frekk,Mie og selvfølgelig skal du få den;
1,5 kg hvetemel, 1/2 ss salt, 150 g smør, 8-9 dl vann, 100 g gjær (jeg bruker fersk), litt bakepulver og ett sammenpiska egg til pensling.
Fyll etter eget ønske, jeg bruker ost,bogskinke og oregano/pizzakrydder.

Smelt smør, ha i vann og avkjøl/varm opp til ca 37 grader. Rør ut gjæren i væsken,ha i bakepulver ,salt og mel til det blir passe konsistens. Hev til dobbel størrelse. Del deigen i 4 deler, kjevl ut og skjær i 8 snipper. legg på fyll og rull sammen til horn. Pensle med egg og stek på 200 grader til de er gyldne.

Lykke til og god appetitt [:D][:D]

Tøft magebilde, mie83!

Her går det mye i vafler, det ligger godt i magen når den krangler med meg. Vafler og stort glass kald melk.

Men i dag har jeg vært flink og laget risengrynsgrøt, det var også jum. Og litt julestemning på forskudd!

Jul ja, jeg sitter å ser på donald ducks jul, og snøball krigen med ole,dole og doffen.
Gleder meg til jul!

Back
Topp