Sulten, men ikke sulten

AnLinnea

Elsker forumet
Himmelbarn
Påskekyllingene 2020
Etter uker med bare dårlig matlyst og kvalme kjenner jeg meg endelig sulten igjen.. men likevel så er det liksom ikke noe som frister skikkelig.

Jeg tenker «nå kunne jeg spist 5 brødskiver!!», men når jeg først står på kjøkkenet så har jeg liksom ikke lyst på noe likevel. 14+5 i dag.

Noen som kjenner seg igjen?

Jepp. Har ekstremt lite matlyst, og føler meg konstant uggen. Er fremdeles en del kvalm på kveldstid og etter at jeg har spist, og det setter selvfølgelig en demper på matlysten. :yuck:

Jeg merket også mye til den følelsen i starten når formen var stigende. Da hadde jeg «ødelagt» så mye mat, ettersom det minte meg om kvalme, så det var en litt stress periode matmessig:) nå har det heldigvis gått seg til.

Jepp. Har ekstremt lite matlyst, og føler meg konstant uggen. Er fremdeles en del kvalm på kveldstid og etter at jeg har spist, og det setter selvfølgelig en demper på matlysten. :yuck:
Ja, den kvalmen altså!
I starten er man stressa hvis man ikke er kvalm nok, mens nå begynner de fleste å bli lei!

Håper du blir bedre snart!

Jeg merket også mye til den følelsen i starten når formen var stigende. Da hadde jeg «ødelagt» så mye mat, ettersom det minte meg om kvalme, så det var en litt stress periode matmessig:) nå har det heldigvis gått seg til.
Det samme føler jeg!
Husker ikke hvor langt du er på vei nå, men synes å huske du har passert 17 uker? Stemmer det?

Når ble i så fall matlysten «normal» synes du?

Føler denne :grumpy:
Jo trøttere jeg er jo verre er det..

Har hatt litt sånn du beskriver rett før omgangssyken kom 13+3, nå som formen er stigende og matlysten er tilbake føler jeg at jeg kan spise alt mulig, sulten hele tiden (14+4). Spiste nettopp en pose med popcorn. Syyykt digg :D skive med Norvegia er også en favoritt:)

Ja, den kvalmen altså!
I starten er man stressa hvis man ikke er kvalm nok, mens nå begynner de fleste å bli lei!

Håper du blir bedre snart!
Takk!

Hadde hyperemesis i forrige svangerskap (for 9 år siden) og det er mye av grunnen til at jeg har ventet så lenge med å få nummer 2. Så var jo forberedt på at det kunne bli mye kvalme i dette svangerskapet også. Foreløpig er det betraktelig bedre enn det var da, så jeg klager egentlig ikke. Er mest lei av å gå for å kaste opp midt i middagen hver dag. Og skjønner nesten ikke hvordan resten av familien fremdeles kan ha matlyst. :laughing002

Det samme føler jeg!
Husker ikke hvor langt du er på vei nå, men synes å huske du har passert 17 uker? Stemmer det?

Når ble i så fall matlysten «normal» synes du?

stemmer, er 17+0 nå :) hm, det tok en liten stund. jeg ble betraktelig bedre fra uke 10-12, så var det et par uker i vakuum på matfronten før det heldigvis stabiliserte seg :)

Back
Topp