Sulten hele tiden

Lykkeliten Nr 3

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Flere som spiser mye når dei ammer? Eg kunne spist hele dagen.. Må ta meg sammen for og ikkje putte noe i munnen hele tiden. Har ikkje metthets følelse etter eg fødte. Kunne spist hele dagen uten stopp. Eneste som stopper meg er at vekta mi er fortsatt 10kg + etter eg var gravid. Og eg hater og slanke meg så vil ikkje gå opp mer :p og søt suget er verst. Har spist sjokolade hverdag den siste tiden. Og kaker i nesten alle barselsbesøkene.. Gleder meg til og kunne slanke meg. Er såvidt begynt og trille litt tur. Men det tar lang tid og gå ned i vekt med kun det :(

Haha jaaaaa.... Og skjesser så på godis.... Gahhhh. ... men eter skikkelig mye mat ja... Trenger vel det og:)

Desverre :( får nesten ikke spist :/ har ikke matlyst, er redd for å spise noe Lillemor kan reagere på og tror hun har innebygd sensor som sier fra når mamma skal prøve å spise....

I de første to ukene hadde jeg ikke matlyst i det hele tatt, men det har blitt bedre nå :) spiser normalt nå, men er unormalt tørst pga ammingen :p

Matlysten har blitt veldig dårlig som jeg i grunn er ganske fornøyd med da det er noen kiloer som skal av før sommeren :D Ekstremt tørst da :D

Jeg har ekstreem matlyst. Kan spise alt mulig, hele tiden. Heldigvis har jeg ikke anledning til å lage meg mat hele tiden, så det blir ikke så alt for mye. Begrenser meg også og kutter ned fra fire til tre skiver, for å ikke innta alt for mye iløpet av en dag. Samtidig er jeg redd for å kutte for mye siden jeg ammer to og har tenkt å gjøre det så lenge som mulig! Jeg tror det viktigste grepet jeg kan gjøre er å legge om til et sunnere kosthold... Æsj så kjedelig.

Desverre :( får nesten ikke spist :/ har ikke matlyst, er redd for å spise noe Lillemor kan reagere på og tror hun har innebygd sensor som sier fra når mamma skal prøve å spise....
Et tips er å lage deg matpakker med enkle ting du kan spise mens du ammer. Og jeg har overlevd de første 3 ukene på energibarer! :)
Jeg lager alltid 1-2 brødskiver før jeg legger meg som er i kjøleskapet dersom jeg blir sulten på natta ;)

Jeg kunne spist konstant hvis jeg hadde lyst, så kjenner igjen dette ja!
Det har blitt bedre med matlysten på natta, men får i meg drikke selv da.
Jeg ga meg selv 6 ukers ammefri med tanke på kosthold, for å kunne fokusere på amming og søvn. Det har blitt mye brød og energibarer, men også mer poteter og ris enn mens jeg var gravid. Jeg skal skjerpe meg om 2 uker og vekta får være som den er. Jeg gidder ikke bry meg akkurat nå, har 12 mnd på meg til å finne en god livstil før jeg skal tilbake på jobb :D

Et tips er å lage deg matpakker med enkle ting du kan spise mens du ammer. Og jeg har overlevd de første 3 ukene på energibarer! :)
Jeg lager alltid 1-2 brødskiver før jeg legger meg som er i kjøleskapet dersom jeg blir sulten på natta ;)
Hadde vært en god ide, hvis det ikke var for at jeg allerede er lite glad i brødskiver, og hvertfall ikke om de har ligget en stund. Er ikke noe matpakkeperson :p hvertfall ikke når matlysten allerede er dårlig.

Er problem med tid til og lage mat her og.. Derfor ender det fort opp med at eg ta ei sjokolade fra kjøleskapet.. Har fortsatt påskesnop igjen. Spiste nesten ingen snop ting når eg var gravid. Så har fulle skap. Fikk sjokolade i gave fra flere i det siste og :/ og søt behovet er på topp. Så burde hatt klar gulerot heller :p

Matlysten er helt ekstrem, skulle gjerne spist døgnet rundt! :-) hehe.. Uff..

Back
Topp