Sulten hele tiden?

~Rosa~

Betatt av forumet
Hei jenter, nå har jeg fått PCen min i orden igjen. sånn nesten i allefall :P
Forrige svangerskap var jo ikke akkurat noe normalt svangerskap.. så derfor har jeg en del spørsmål om "hva som er normalt".
Et av disse er:

Sulten hele tiden?
Jeg hater å spise. Likevel er jeg sulten konstant. Hele dagen lang. Det tar ikke lange tida etter jeg har spist før magen rumler... Jeg føler jeg ikke gjør annet enn å spise mat og sove.
Jeg har vært noe kvalm, ikke sånn som sist, men jeg fikk da kvalmestillende av legen.
Det er slitsomt å spise når man er kvalm, spesielt når man da i tilegg har et sånt løvehunger døgnet rundt...

Er dere sånn?

Jepp! Spiser hele tiden, og er konstant sulten. Helt forferdelig! Og kvalmen blir bare verre on jeg blir sulten. Hehe. Litt dårlig kombinasjon. Men hadde det slik forrige gang også.

Helt normalt å være sulten hele tiden. Blir dårlig om jeg ikke spiser litt hele tiden. Kan aldri legge meg sulten, for da får jeg aldri sove. Og hvis jeg gjør det, så våkner jeg opp kjeeeeempekvalm.

Det er en grunn til at man sier "man spiser for to" når man er gravid... Tenk at det er lille babyen som trenger mat, det motiverte meg iallefall, i forrige svangerskap. 

Jeg er stikk motsatt, jeg sliter med dårlig matlyst om dagen, tanken på mat gjør meg til tider kvalm. Men for noen uker siden var jeg sulten hele tiden. Magen min er konstant oppblåst og da føler jeg meg aldri sulten. Har spist enn dele gele, pizza,knekkebrød og nudler den siste tiden, spiser det jeg får akutt lyst på, selv om det kan til tider bli usunt. 

Ja, det er normalt for meg iallefall. Jeg synes jeg spiser hele tiden, er rett og slett lei av mat innimellom... Jeg prøver å spise lett, frukt og knekkebrød. Jeg blir kvalm hvis jeg blir skikkelig mett eller maten er feit. 

Check!
Spiser noe hele tiden føler jeg. Og mest på kvelden. Må også spise kvelds, hvis ikke så hadde jeg nok vært mer kvalm når jeg våknet. Må også spise frokost ganske fort. 

Konstant sulten ja! Må spise noe ca hver 2.-3. time, ellers blir jeg i dårlig form. Lei av vanlig mat, så sørger for å ha grønnsaker og knekkebrød i hus. I tillegg spiser jeg nutrilet barer og drikker Herbalife shake. 

Jeg klarer ikke spise noe annet enn knekkebrød om dagen:(men går i havreknekkebrød og det er jo grovt og sunt, er så sinnsykt matlei om dagen. Går i enn del supper, drikker mye melk, og juice, farris med blåbær for å holde kvalmen vekk. Men i de siste dagene har jeg vært kvalm mye oftere enn før i graviditeten.

Takk for svarene, jenter :)

Back
Topp