Sulten baby?

Lineeey

Forelsket i forumet
Som førstegangsgravid har jeg ofte en del spørsmål og kanskje en del dumme spørsmål.. Men, jeg tenker at det er bedre å bare spørre å heller få et svar, selvom noen kanskje tenker at sånt bør alle vite :-/

Det jeg lurer på denne gangen er om lille nurket i magen blir sulten? Jeg er ikke så god på tidlig frokost, så klokken blir ofte 10, 11 før frokosten blir inntatt. Hver morgen i det siste har prinsessa i magen sparket helt ekstremt rundt den tiden og når jeg da har spist frokost stopper det... Kan det være hun som er sulten? Og, går næringen hun får fra meg over til henne så snart jeg spiser?

Babyene i magen tar næring når dem trenger uavhengig av når vi spiser. Hvis jeg ikke tar helt feil nå?:)

Nei de blir ikke sultene :) babyen får den næringen den trenger - om du ikke spiser nok så tærer det på fettreservene og musklene dine. Sultfølelsen ligger uansett i magesekken (når den blir tom) og den er nå full av fostervann som svelges og tisses ut kontinuerlig ;)

Babyen får rundt denne tiden søvnmønster, de har altså perioder der de sover og er våkne - og noen ganger kan du merke at det er til "faste tider" på døgnet.

Babyen i magen tar den næringen den trenger uansett. Tror ikke babyen føler noe sultfølelse. Hvis du spiser lite eller feil, så er det du som blir underernært og som må lide for det.

kanskje grunnen til at det roer seg når du har spist, kan være at det blir litt trangere i magen da og at baby faller til ro av det at det blir trangere?

Back
Topp