SULTEEN

Momofmany

Forumet er livet
Eneste tidspunkt jeg kunne rekke å ta glukosebelastning uten fravær er i dag kl. 12.30 etter skole, har ikke spist siden i går! SULTEEN.. Kjenner jeg greier ikke konsentrere meg :p

Åh, jeg skal også ta den senere.. Gruer meg sååå til å ta den!

Det lure jeg også på?

Sjekket på nettet. Der stod det at det var en test man tok for å finne ut om man har diabetes. Man må faste i 8 timer før første blodprøve blir tappet. Så skal man drikke vann med sukker og vente to timer for så å ta en ny test igjen.

Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13

Sjekket på nettet. Der stod det at det var en test man tok for å finne ut om man har diabetes. Man må faste i 8 timer før første blodprøve blir tappet. Så skal man drikke vann med sukker og vente to timer for så å ta en ny test igjen.

Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13

Takk for svar :)

Kjørte i svime å henta ungene med enorm hodepine og slukte en banan npr jeg kom hjem. Eller inhalerte.. Det va godt det! Nå er det nachos til middag for å feire at prøvene va fine :D

Dere vet ikke hva det er fordi dere er tynne :p Er vel viss man har BMI over 27 man skal ta denne.

Tro meg jeg er IKKE TYNN. Har bare tatt en blodprøve for sjekke diabetes tidligere. Aldri vært noe snakk om denne testen. Rart. Ikke engang når jeg har spurt om diabetestest.

Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13

Dette er jo bare ift til mulighet for svangerskapsdiabetes.. Men det kommer helt an på hvem du snakker med, med Markus var det ingen som nevnte en slik test på meg en gang.. men nå har jeg ny jm OG lege, og de ville at jeg skulle ta det så...

Hm. jeg har en bmi på over 27, men legen spurte ikke en gang om vekten og høyden min på første kontrollen. Men tisseprøven var negativ (ble usikker på om sykepleieren mente at jeg ikke var gravid- men hun mente altså at det ikke var tegn til diabetes osv.)

Back
Topp