suksesskake

tosmå*

Glad i forumet
dere som kan dette, hva må man gjøre for å få et bra resultat?

Har tenkt å bake den til gubben sin bursdag, har aldri gjort det før, for jeg har forstått det sånn at det er lett å mislykkes[:D]! Så jeg trenger tips[;)].

NÅ skal du høre![8D][:D]

Når du skal lage kremen.. det er jo den som er utfordringen, så setter du på SVAK varme! Bruk en halvtime på å få det til å koke opp og kremen blir super![:D] Kjøl den ned før du smører den på kakebunnen!

ORIGINAL: Actrine

NÅ skal du høre![8D][:D]

Når du skal lage kremen.. det er jo den som er utfordringen, så setter du på SVAK varme! Bruk en halvtime på å få det til å koke opp og kremen blir super![:D] Kjøl den ned før du smører den på kakebunnen!

ok. noterer[8D]. Skal den være helt avkjølt når den taes på kaken da, eller lunken? Må ha det inn med teskje, er så bånn å mislykkes[:D]!

Jeg tar den på lunken.. fordi jeg ikke har tolmodighet til å vente! Men da er det ikke så smart å ta på all kremen på en gang! Det flyter fort utover![8D]

Men ikke for kald.. for da blir det litt knotete å få den på! [8D]

Ja, kaka er lett å lage så lenge man avkjøler kremen. Det du også kan gjøre, er å ta kakebunnen på et fat, og så ha på ringen igjen, og så helle kremen oppå., og deretter avkjøle. (Sånn som med ostekake osv). Men da må du være sikker på at ringen klemmer skikkelig sånn at kremen ikke renner ut på sidene av bunnen

Lykke til!

kake ring på ja, notere ned...[8D] håper jeg får det til altså, for jeg kommer ikke til å gidde å lage den en gang til[:D]

Gleder meg til å høre hvordan det ble!!![:D]

Back
Topp