Suksesshistorier

Drømmebaby88

Flørter med forumet
Hei.

Jeg vil lese om IVF- forsøket ditt som gikk bra! :dummy1:

Skal snart i gang med mitt aller første IVF- forsøk, og trenger å høre de gode historiene, og setter derfor pris på om du vil dele.

Jeg deler gjerne min solskinnshistorie: Jeg ble gravid på mitt aller første forsøk (ICSI, 3-dagers, offentlig). :happy:Komplett uvirkelig etter flere år som prøver uten antydning til positiv test. Jeg var bekymret for masse bivirkninger av medisinene (lang protokoll), men merket lite. Syntes også det var en stor lettelse psykisk å endelig få hjelp. Fikk et veldig lett og fint svangerskap som bonus!

Mitt beste råd er å prøve å gå inn i prosessen med en åpen innstilling. Man kontrollerer lite og det hele er så uforutsigbart. Noen er så heldige å lykkes fort, men jeg tror det også er lurt å ha en beredskap på at det gjennomsnittlig trengs flere forsøk på å lykkes slik at man ikke mister motet om det drøyer. Her inne ser vi hver måned eksempler på slitere som endelig får drømmen oppfylt, det er veldig motiverende. Men jeg håper naturligvis du blir en av dem som opplever full klaff fort. Masse lykke til!❤️

Jeg deler gjerne min solskinnshistorie: Jeg ble gravid på mitt aller første forsøk (ICSI, 3-dagers, offentlig). :happy:Komplett uvirkelig etter flere år som prøver uten antydning til positiv test. Jeg var bekymret for masse bivirkninger av medisinene (lang protokoll), men merket lite. Syntes også det var en stor lettelse psykisk å endelig få hjelp. Fikk et veldig lett og fint svangerskap som bonus!

Mitt beste råd er å prøve å gå inn i prosessen med en åpen innstilling. Man kontrollerer lite og det hele er så uforutsigbart. Noen er så heldige å lykkes fort, men jeg tror det også er lurt å ha en beredskap på at det gjennomsnittlig trengs flere forsøk på å lykkes slik at man ikke mister motet om det drøyer. Her inne ser vi hver måned eksempler på slitere som endelig får drømmen oppfylt, det er veldig motiverende. Men jeg håper naturligvis du blir en av dem som opplever full klaff fort. Masse lykke til!❤️

Tusen takk for at du deler! :Heartred Tenker også at det er viktig å ha en åpen innstilling og være forberedt på at det kan ta lengre tid.

Masse lykke til med dette forsøket. Ser du er i gang igjen. Melder meg sikkert inn i augustgruppa når jeg vet mer om datoer og veien videre.

Vi er uforklarlig barnløse. Hadde vårt første IVF forsøk etter å ha prøvd selv i 20 sykluser, uten å noen gang se en positiv test. Vi fikk 4 embryo på frys, og etter en pausesyklus pga overstimulering fikk vi satt inn et embryo i naturlig syklus. Han er 4 dager gammel i dag, og verdens søteste :Heartblue

Vi prøvde i halvannet år uten hell. Nedsatt sædkvalitet, men ellers greie forhold.
Hadde icsi.. ble overstimulert, så totalfrys den måneden. Etter en god pausemåned, så satt spiren på første fryseforsøk, og har enda 3 egg på frys :) Håper på å få bruke et av dem til høsten nå.

Ble gravid på 4.forsøket - frys. Hadde tre mislykkede ferskforsøk først. Tok alt privat og ville bygge opp et lite lager med egg. Har lave eggreserver og ønsker 4 barn.

Ble også gravid på egenhånd med EL på fryseforsøket og fikk dermed toeggede tvillinger. De er snart 6 måneder :)

Vi har vært barneløse i 4 år. Er gravid nå, etter 4 runder med IVF.

Første 2 runder endte i uttak og noen innsett (både ferske og frys). Hadde noen kjemiske graviditeter.
Deretter 2 runder som ble avbrutt - og vi ble gravide etter siste avbrutte forsøk. Dro hjem og satte inn eggløsningssprøyte med null håp, men vi ble faktisk gravide.

Alt er mulig :) Lykke til!

Vi er uforklarlig barnløse. Hadde vårt første IVF forsøk etter å ha prøvd selv i 20 sykluser, uten å noen gang se en positiv test. Vi fikk 4 embryo på frys, og etter en pausesyklus pga overstimulering fikk vi satt inn et embryo i naturlig syklus. Han er 4 dager gammel i dag, og verdens søteste :Heartblue

Åååå, gratulerer :Heartred :Heartred :Heartred

Deler gjerne litt solskinn! :happy:

Vi startet å prøve høsten 2019, ble gravid våren 2020 men mistet i uke 8. Etter det skjedde det rett og slett ingenting, og siden jeg hadde lange sykluser og var bekymret for dårlig/manglende eggløsning tok vi kontakt med gynekolog på høsten 2020. Da ble det full utredning, men de fant fortsatt ikke ut hva problemet var. Jeg hadde eggløsning og han hadde god sæd - så hvorfor skulle det ikke gå?

Vi prøvde med hjemmestimmulering (letrozol, clomid, Bemfola) og hadde kontroller hos gynekologen frem til sommeren 2021 før vi ble henvist og tatt i mot hos St. Olavs. Vi valgte å prøve «alt» før vi sendte henvisning for å komme direkte til IVF. Der hadde vi to uttak som ble veldig forskjellige:

Første runde sensommeren 2021: 15 egg ut, 0 befruktet. Overstimulert, elendig i formen og skikkelig skuffet.

Andre runde høsten 2021: 21 (!!!) egg ut, 11 befruktet og fryst ned til blasto. Heftig overstimulert, men ved godt mot mtp resultatet.

Det viste seg at egget mitt og sæden hans rett og slett ikke var en god match, og at vi trengte hjelp til selve befruktningen. Derfor funket det veldig bra runde nr 2 med ICSI.

Runde 1 og 2 tok samlet sett over 6 mnd før vi fikk satt inn egg (overstimulering og ventetid i det offentlige er ikke en veldig god kombo, men de vet hva de gjør!). I slutten av januar 2022 fikk vi vårt første innsett, og denne lille fanten ligger enda og spreller i magen. Uke 29 i dag, nesten 2,5 år etter første spontanabort.

Det har vært en lang og tøff prosess, og jeg føler jeg har gått på hormoner konstant i nesten to år. Man blir jo litt kokko… Men akkurat nå kjennes alt veldig verdt det, og følelsen av å ha kommer så langt som dette overgår alt. Selv om vi ikke glemmer hvor tøft det var å stå i «prosjekt baby» så har vi valgt å fokusere på lykken fremover enn å tenke tilbake på det tøffe.

Sender masse styrke og lykkestøv herfra :Heartred

Deler gjerne litt solskinn! :happy:

Vi startet å prøve høsten 2019, ble gravid våren 2020 men mistet i uke 8. Etter det skjedde det rett og slett ingenting, og siden jeg hadde lange sykluser og var bekymret for dårlig/manglende eggløsning tok vi kontakt med gynekolog på høsten 2020. Da ble det full utredning, men de fant fortsatt ikke ut hva problemet var. Jeg hadde eggløsning og han hadde god sæd - så hvorfor skulle det ikke gå?

Vi prøvde med hjemmestimmulering (letrozol, clomid, Bemfola) og hadde kontroller hos gynekologen frem til sommeren 2021 før vi ble henvist og tatt i mot hos St. Olavs. Vi valgte å prøve «alt» før vi sendte henvisning for å komme direkte til IVF. Der hadde vi to uttak som ble veldig forskjellige:

Første runde sensommeren 2021: 15 egg ut, 0 befruktet. Overstimulert, elendig i formen og skikkelig skuffet.

Andre runde høsten 2021: 21 (!!!) egg ut, 11 befruktet og fryst ned til blasto. Heftig overstimulert, men ved godt mot mtp resultatet.

Det viste seg at egget mitt og sæden hans rett og slett ikke var en god match, og at vi trengte hjelp til selve befruktningen. Derfor funket det veldig bra runde nr 2 med ICSI.

Runde 1 og 2 tok samlet sett over 6 mnd før vi fikk satt inn egg (overstimulering og ventetid i det offentlige er ikke en veldig god kombo, men de vet hva de gjør!). I slutten av januar 2022 fikk vi vårt første innsett, og denne lille fanten ligger enda og spreller i magen. Uke 29 i dag, nesten 2,5 år etter første spontanabort.

Det har vært en lang og tøff prosess, og jeg føler jeg har gått på hormoner konstant i nesten to år. Man blir jo litt kokko… Men akkurat nå kjennes alt veldig verdt det, og følelsen av å ha kommer så langt som dette overgår alt. Selv om vi ikke glemmer hvor tøft det var å stå i «prosjekt baby» så har vi valgt å fokusere på lykken fremover enn å tenke tilbake på det tøffe.

Sender masse styrke og lykkestøv herfra :Heartred
Så kjekt å høre at det lyktes til slutt for dere.

Lykke til med siste innspurt :Heartred

Her ble jeg gravid etter 3. uttak, innsett av frys.
Ferskforsøket var mislykket, fikk innsett direkte etter som klaffet (dagen etter 40 års dagen) -er nå i uke 19+4 og venter ei jente :Heartred
Uttak 1 og 2 resulterte ikke i blasto engang, så var ganske motløs på veien.

Uforklarlig barnløse her. Første uttak gav ett ferskt 2-dagers, og to 3-dagers på frys. Ble gravid på det første innsettet, men mistet i tidlig SA. Ikke gravid på de to neste.

Andre uttak gav 5 blastoer. De to første ble jeg ikke gravid på (1 fersk, 1 frys), men ble gravid på 3.innsett denne runden, og resultatet er ei 17 dager gammel jente som ligger og sover på brystet mitt nå. :Heartred Det gikk altså på vårt 6. innsett totalt!

Vil gjerne også dele en solskinnshistorie og håper den ikke tar motet fra deg som leser her, men heller gir motivasjon til å stå i det hvis veien blir lengre og tøffere enn forventet. ❤️
Har en sønn på 8 som kom naturlig-dog etter lang tids prøving og flere spontanaborter, men det la allikevel et håpefullt grunnlag for et søsken. Da søskenet lot vente på seg ble det utredning men uten at det ga noen forklaring. Videre henvisning til IVF hvor både vi og legene var positive til rask suksess. Ingen diagnose, og naturlig gravid med et barn tidligere var en lovende historikk. Allikevel måtte vi igjennom 4 år med IVF. 4 uttak og 11 innsett. Flere spontanaborter og en tøff senabort. Men NÅ kan jeg endelig si at jeg er så utrolig glad for at jeg sto i det. Jeg ga ikke opp selv om det fristet mange ganger og nå har jeg fått verdens nydeligste lille hjerteplaster og føler meg som den heldigste lottovinner i verden ❤️ Håper sånn på vegner av alle dere her inne som kjemper for ønskebarnet at dere kommer i mål! ❤️

Uforklarlig barnløse her. Prøvde i over to år uten at det skjedde noe som helst. Første IVF forsøk endte med ingen på frys, et innsett, men ikke gravid. Andre IVF forsøk endte i seks på frys, et innsett og gravid med en perfekt gutt som kom mai 2021. Så tidligere i år ble jeg helt uplanlagt gravid naturlig med en liten gutt som kommer i desember 2022:Heartred Så på to år har vi gått fra å lure på om vi noen gang ville bli foreldre - til å snart ha to små mirakler :happy: Masse lykke til!

Har prøvd å bli gravide i over 4 år til sammen. Vi endte med å dra til Klinikk Hausken for å sjekke oss. Der var det dårlig med svømmere på mannen (Les: ingen!) Valgte å prøve donor.
Vi klarte det på 2 forsøket! Er nå 5+1! Håper spiren holder seg der til termin :Heartbigred

Masse lykke til

Uforklarlig barnløse.
2010: Startet prøvingen, etter 2 år fikk vi henvisning til gyn, prøvde Pergotime og Femar
2013: Fikk sendt søknad til IVF offentlig
2015: Første forsøk i Haugesund, ble avbrutt grunnet for lite stimulering, ble omgjort til inseminering. Følte det var elendig behandling, vi pauste IVF litt.
2016: Gikk privat hos Hausken, følte vi ble sett og hørt, full klaff på første forsøk, justering av medisiner gjennom forsøket, økte doser, lengre beh med puregon, flere UL for å sjekke at kroppen var klar. Ingen egg på frys, kun ett A kvalitets egg som ble satt inn.
2017: Etter 7 år med prøving kom vår etterlengtede datter

2022: Nå starter vi opp med søskenforsøk, også hos Hausken, vi har i mellomtiden forsøkt å bli gravide på egenhånd, men det har ikke fungert.

Last edited:
Back
Topp