Sukkervann som smertelindring??

*Wenche*

Forelsket i forumet
Jeg har selv god erfaring med sukkervann som smertelindring. Vet også at det er mye god forskning på området. Men hva mener dere om det?? Tror dere at sukkervann har smertelindrende effekt de første 12-18 mnd??

jeg har gitt lillegutt på 7mnd sukkervann ved to anledninger, og om det var tilfeldig eller ikke, vet jeg ikke, men han ble iallefall rolig nok så han sovnet... han hadde da tydelig luftsmerter og var overtrøtt...

bare legge til at jeg da blanda en god spiseskje sukker i 1dl vann og han fikk drikke over 20ml...

Jeg brukte sukkervann noen ganger på jenta mi i begynnelsen.
Og det fungerte iallefall bra.

Tror ikke helt opp til 12 mnd, men kansje 3 mnd!?!
...tror iallefall det funker, å det brukes på nyfødtintensiven før de stikker på barna elr v luftsmerter[:)]

på så gammle barn vet jg ikke.. Men at det funker på spebarn har jeg all tru på... har gitt det til alle mine 3 og det FUNKER!! 

ORIGINAL: LilleSpira

Jeg brukte sukkervann noen ganger på jenta mi i begynnelsen.
Og det fungerte iallefall bra.

Her og [:)]

Gidde noen ganger til mi jente de første tre mnd pga kolikk. Og det hjalp for en liten stund ivertfall.

Bruker hvertfall sukkervann både på barne - og nyfødtavdeling på sykehus, så tror nok det er noe i det. Har også selv sett at sukkervann gitt til barn under fks. blodprøvetaking, har en effekt[:)]

Takk for svar.

Jeg vet også at det brukes mye på nyfødtavdeling og barneavd på sykehus. Og forskning viser at det har en effekt. Men synes det er rart at ikke barselavdelinger og helsestasjon bruker det. Der er det mer motstand mot det. Lille nysgjerrige meg lurer da på om dersom du ble oppfordret til å ta med sukkervann ved vaksinasjon på helsestasjon, ville du tatt det med??

(Kjenner en som har skrevet oppgave om dette, samt holdt foredrag om dette for helsestasjoner etc. Og nysgjerrige meg lurer jo på hva mammaer og pappaer tenker om dette.)

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Første 12-18 mnd. vet jeg ikke, men de bruker i allefall sukkervann som smertelindring på nyfødtintensiven, og der har jeg stor tro på det.

enig..

da de tok blodprøver av veslemann her, så gav de han det, før de tappet blodet fra hodet (!).. han lå bare å kikket rundt, og smilte..
MENS på lokalsykehuset tok de fra hælen, og han HYLA som en gris!! og der gav de ikke sukkervann en gang..

ORIGINAL: LillianneLie

Bruker hvertfall sukkervann både på barne - og nyfødtavdeling på sykehus, så tror nok det er noe i det. Har også selv sett at sukkervann gitt til barn under fks. blodprøvetaking, har en effekt[:)]

Enig..

De ga sukkervann til vesla da de tok følings prøven da hun var nyfødt.

ORIGINAL: *Wenche*

Takk for svar.

Jeg vet også at det brukes mye på nyfødtavdeling og barneavd på sykehus. Og forskning viser at det har en effekt. Men synes det er rart at ikke barselavdelinger og helsestasjon bruker det. Der er det mer motstand mot det. Lille nysgjerrige meg lurer da på om dersom du ble oppfordret til å ta med sukkervann ved vaksinasjon på helsestasjon, ville du tatt det med??

(Kjenner en som har skrevet oppgave om dette, samt holdt foredrag om dette for helsestasjoner etc. Og nysgjerrige meg lurer jo på hva mammaer og pappaer tenker om dette.)

skal ta med på neste rundt... så ser man fort om det hjelper[;)]

Det virker her hvertfall, men vet ikke om det funker når de har blitt såpass store.

Back
Topp