Sukkervann mot vondt i magen

Lykkeliten Nr 3

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Har testa sukkervann noen ganger.. Det er veldig effektivt :) har hatt ein veldig urolig gutt i dag. Og han har hengt mye i puppen for og få trøst. Så sikkert spist for mye og fått mageknip. Nå har har hylt lenge. Ein skvett med sukkervann så sover han heilt avslappa i armene mine :) grusomt når han har vondt. Sliter veldig med og få han til og rape :/

Takk for at du minte meg på sukkervann! Tror Vesla har økedøgn nå - men hun får nesten ik til å rape, så mye luft som skal ut andre veien itillegg. . Får koke opp litt... hvilke forhold blander du i..?

Takk for at du minte meg på sukkervann! Tror Vesla har økedøgn nå - men hun får nesten ik til å rape, så mye luft som skal ut andre veien itillegg. . Får koke opp litt... hvilke forhold blander du i..?
Fant "oppskrift" på 1 dl vann og 1 strøken spiseskje. Og vis det ikkje virka kunne du dubble sukkeret :) og gi ca 1 gang i timen. Men eg gir ved behov :p han får når han hyler igjen :p

Takk for tips :)
Hadde helt glemt av sukkervann :)
Husker jeg ga mye av det til de andre når de var urolige.

Var det ikke et eller annet som ikke var bra med å gi sukkervann?

Vi bruker app med hvit støy, støvsugerlyd er en hit, hvis mini er urolig. Vondt i magen, da sykler vi med bena og bruker ulike kolikk grep.
Har starta med Semper dråper.

Vi bruker app med hvit støy, støvsugerlyd er en hit, hvis mini er urolig. Vondt i magen, da sykler vi med bena og bruker ulike kolikk grep.
Yes takk de sa barnelegen till med med nr 2. Att de vAr ikkje bra men huskar ikkje varfør. Har prøvd å Finna noet på netet om det men finner ikkje

Var får du kjøpt Semper dråper ??

Jordmora på sykehuset gav lillegutt det når han ble tatt blodprøver av. Da sa ho til meg at sukkervann bruker vi bare her for å distrahere slik at de ligger rolig så vi får tatt prøven. Ho la liksom trykk på "bare" også :/ Har ikke turt å gi lillegutt det fordi ho sa det :/ men på helsestasjon i ettertid hørte jeg ei helsesøster gi råd om å bruke det til en som sto der med babyen sin, så jeg vet ikke hva som er riktig å galt jeg :/ står i spedbarnsboken man får av helsestasjonen gratis at det kan brukes.. Det blir sagt så forskjellig så blir rett å slett sprø av det! :(

Yes takk de sa barnelegen till med med nr 2. Att de vAr ikkje bra men huskar ikkje varfør. Har prøvd å Finna noet på netet om det men finner ikkje

http://www.aftenposten.no/familie-o...r-mot-a-gi-sukkervann-til-babyer-7420101.html

"En studie om sukkervann fra 2010 viser bare at barnet slutter å gråte, ikke at smerten er borte. Det finnes forskning som sier at sukkervann forandrer babyens ansiktsuttrykk, men det gjør altså ingenting i forhold til smertesenteret i hjernen, bemerker Ute Imhof."

Det fremstilles litt ulike meninger i artikkelen, interessant. Vi bruker ikke sukkervann. Vi prøver heller å finne roten til plagene.

http://www.aftenposten.no/familie-o...r-mot-a-gi-sukkervann-til-babyer-7420101.html

"En studie om sukkervann fra 2010 viser bare at barnet slutter å gråte, ikke at smerten er borte. Det finnes forskning som sier at sukkervann forandrer babyens ansiktsuttrykk, men det gjør altså ingenting i forhold til smertesenteret i hjernen, bemerker Ute Imhof."

Det fremstilles litt ulike meninger i artikkelen, interessant. Vi bruker ikke sukkervann. Vi prøver heller å finne roten til plagene.
Me me nr 1 blev vi anbefalt det på sykehuset. Å vi brukte det før vi visste ikkje bedre. Stakkars våran gutt hade kollik å vi brukte sukkervann på han hver dag flera ganger till dagen. Så fick eg høra det av legen nær eg fødde nr 2.

Sukkervann funka på storebror i 2 sec, så tror faktisk det stemmer. Finne grunnen tror jeg og på! Om det går da :s

Her sitter jeg med kjøkkenvifta på full fres, mini overspiste tror jeg, han hadde nok vondt i magen og var veldig fra seg... Nå sloknet han endelig, tør nesten ikke røre meg. Men skulle gjerne sovet selv...

Back
Topp