Sukkermaur

Jeg skrev en lignende tråd her for en stund siden.. og da kom det mange tips.. ;)
Vi hadde masse maur her.. slitsomt.. bare jeg ikke hadde tørka av kjøkkenbenken.. så var det jo flere på benken.. usj!
men.. vi tenkte vi først skulle prøve slike maurlokkebokser.. så vi kjøpte på Jernia... to stk til 99 kroner..
Nå ser jeg kanskje 1-2 maur annenhver dag.. Så det funker iallefall!! ;)

Vi har netopp vært plaget med det og kjøpte en tube med noe greier. Kosta 79. Tok litt i sluken på badet og da kom det 3-400 maur og spiste middel hele natta. Og siden det har vi ikke sett en eneste maur [:D]

Heter: Nippon

Boksene funker vel slik at de tar med maten de finner til dronningmauren, så dør hun av giften.. Og uten dronning dør de alle. Så du som fortsatt ser maur i blant bør du nok prøve fjernet dem helt, for da har de sikkert en dronning i live enda..

Vi plagdes veldig med maur der vi bodde før, men der fant vi ut hvor de holdt til å fikk tatt dem der.

Du har et kjerringråd du evt kan prøve ut:
Melis skal blandes med potetmel i forholdet 1:1. Man kan også bruke bakepulver og vaniljesukker i forholdet 1:4. Ideen bak sukkeret er å lokke mauren til å ta med seg potetmel/bakepulver tilbake til tuen, noe de visstnok ikke tåler.

De har ofte reir i grunnmuren, steinbed eller lignende ute.
Finner du reiret kan du kjøpe et middel som du blander ut i vann og heller over reiret.
Vi gjorde det og hadde sånne bokser inne. Maurene forsvant kjempe fort [:)]

Tenkte akkurat å lage lignende tråd, vi oppdaget det samme idag. UTROLIG ekkelt [:'(]

Back
Topp