Sukkerinntak

Noen av dere som har merket endring i tennene? Jeg var helt overbevist om at jeg hadde svære hull og betennelse pga vondt. Men tannlegen sa at alt var i orden - og det var to små hull som kunne taes, men de er ikke i nærheten til å skulle gjøre vondt :p

så ja.. da var det bare en ting til denne graviditeten styrer med da. Litt godt å vite at det ikke var sukkerinntaket, haha! Blæh - trodde det var nok plager nå, hehe

Jeg hadde en rar ising i tennene i første trimester, men det har gått over igjen. Merker jeg blir lettere sår i tannkjøttet bare nå. Men er visst viktig å ta litt ekstra godt vare på tennene når man er gravid ja :)

Dagens frokost... vitaminbombe :happy:
Så trenger jeg ikke nødvendigvis ha «skyldfølelse» hvis det blir både 1 eller 2 sjokolader e.l. senere i dag ;)
Frukt er nesten det eneste som frister på morgenkvisten uansett for tiden.
C630F027-B175-48E6-AD87-B001313B7974.jpeg

Last edited:
Blir fort en sjokolade bit. Eller i verste tilfelle 100g:wideyed:heldigvis glad i frukt også. Da kan jeg få litt sukker av en banan eller eple. Hjelper på samvittigheten :p

Ja, ligger en hel uke foran skjema. Og det er sannsynligvis en del pga kosthold (og insulinproduksjon selv om jeg ikke har diabetes).
Aha, skjønner- men prøv å ikke stresse- tror de kan vokse litt sånn i rykk og napp?

Skal på vekstkontroll 3 selv på torsdag. Lillemors magemål lå 7%under normal/gjennomsnitt ift hodemål på den første, og 4% under på den andre, så er spent på å se hvordan det ligger an nå. Er trolig siste vekstkontroll, hvis det har stabilisert seg.

Aha, skjønner- men prøv å ikke stresse- tror de kan vokse litt sånn i rykk og napp?

Skal på vekstkontroll 3 selv på torsdag. Lillemors magemål lå 7%under normal/gjennomsnitt ift hodemål på den første, og 4% under på den andre, så er spent på å se hvordan det ligger an nå. Er trolig siste vekstkontroll, hvis det har stabilisert seg.
Ja jeg stresser minst mulig, men har absolutt forbedringspotensiale ;)
Får be om vekstkontroll hvis jeg blir bekymret senere i svangerskapet :D
Ligger jo innafor normalen, bare i øvre sjiktet :)

Pga svangerskapsdiabetes blir det minimalt med sukker her i gården. :bored: av og til syntes jeg det er kjempedumt fordi jeg craver virkelig gjærbakst! Andre ganger syntes jeg det er helt ok fordi kostholdet er blitt mye sunnere :rolleyes:

Back
Topp