Sukkerfritt?

May Solveig

Andre møte med forumet
Jeg er veldig skeptisk til alle produkter som har kunstige søtstoffer i seg nå under graviditeten. Hva tenker dere? Problemet mitt er at jeg har en sinnsyk craving på appelsinbrus,og alt sukkeret er selvfølgelig ikke bra det heller!

Drikke Pepsi Max eg, klare meg ikkje uten :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg får enormt med luft og mageknip av kunstig søting. Så drikker heller ting med sukker enn alt for mye kunstig. Ett forslag er noisy orange/mango. Helt uten tilsatt sukker. Kun det som er naturlig i juicen. Juicebrus og inngår som 1 av 5 om dagen;)

drikker/ spiser ikke lettprodukter, aspartan er ikke noe å spøke med.
lettbruser er jo fulle av slikt, så da syns jeg det er bedre med litt sukker enn slike stoffer.
og ekte vare tilfredstiller kroppens behov mye bedre enn kunstige stoffer.

er jo mange drikker som ikke inneholder så mye sukker, og har naturlig søtning =)
evnt du kan lage deg egen saft av noe du liker, prøv ut nye tetyper, mange søte og gode der.

Har prøvd å google gravid + kunstig søtstoff, men finner mest synsing og lite forskning om dette.. Jeg er generelt skeptisk til søtstoff, og tenker at det er bedre å få i seg litt sukker innimellom (vi vet i alle fall hvordan det virker på kroppen), enn kunstig søtningsmiddel som vi ikke vet de langsiktige konsekvensene av...

Sent from my iPhone using BV Forum

http://www.dinside.no/839442/her-er-aspartam-dommen

Nå er jeg generelt ikke fan av lettbrus. Skal jeg ha brus, skal det være skikkelig :-P samme med saft og syltetøy!
Men det er ingen undersøkelser som har vist at kunstig søtning i brus skal være farlig! I følge artikkelen fra dinside.no må en opp i store mengder daglig, for at det skal kunne bli et problem

Sent from my iPad using BV Forum

Last edited:
ja må tenke litt store mengder, men så er det nok mange som tenker at viss de drikker lett brus kan de drikke mer, sier ikke at noen her gjør det, en vet om tilfeller ute i live verden
og da blir mengdene større av aspartan og andre stoffer, også et stoff som heter Acesulfam K, og det er ikke helt bra det heller nei.

naturlig er best, vann, juice, hjemmelaget saft, smoothie med deilige frukt å bær.

Spiser heller ekte sukker enn kunstig søtning som aspratam osv. Meen det aller beste er å begrense inntaket ja, sukker er gift for kroppen

Back
Topp