Sukkerbelastning

x1xSchmoopy

Forumet er livet
Altså... dette begynner å bli fordumt!!!!!!!!!![:@][&o]

Var hos legen på sv.kontroll i dag, og de fant ut at jeg plutselig har +3 på sukker. Så i morgen tidlig skal jeg inn på sukkerbelastning[:'(]
ER DET MULIG??!!??!!??[:o]

Jeg vet hva sukkerbelastningen går utpå og hva som skjer, men er det noen som kunne har fortalt meg hvordan resultatet på prøven gikk for seg. Er det vanligst at det ikke er noe galt, eller at man må begynne på insulin?

Huff, med alt dette tullet jeg havner oppi, blir jeg så redd for helsa til babyen også[:(][:(][:(]. Bare alt står bra til med den, skal jeg overleve det meste!!!

har du spist kake drukket brus elle noe? Det gjorde nemlig eg og fikk høgt utslag,da var det rett på belastning..men med meg var det ingenting!!!!

Kan vel være du skal sjekkes for svangerskapsdiabetes... det betyr ikke automatisk at du må begynne med insulin, anntakelig må du bare legge om kostholdet! [;)]
Ellers står det litt om det her: http://www.babyverden.no/templates/Article____407.aspx
Lykke til i morra da! [;)]

Der er mere uvanlig at man må begynne på insulin, enn at man må det! Tenk over alt du drakk og spiste igår.. ALT med sukker slår ut.. Jeg hadde plutselig 4+ på en kontroll.. Hadde vært våken på natta å spist en hel pose smågodt jeg.. DET var lurt!! Gjett at jeg lærte da.. Spiser/drikker ALDRI noe søtt dagen før kontroll mer..

Takk for svar[:)]

Det er sikkert ingenting, fikk bare litt panikk. Diabetes var liksom det siste jeg trodde jeg ville være utsatt for å få.

syns det er rart.. jeg fikk sånn kikk på melkesjokolade og cola.. spiste og drakk hele dagen lang, ikke en enneste prøve viste høyt sukker hos meg...

ORIGINAL: lindaen

Der er mere uvanlig at man må begynne på insulin, enn at man må det! Tenk over alt du drakk og spiste igår.. ALT med sukker slår ut.. Jeg hadde plutselig 4+ på en kontroll.. Hadde vært våken på natta å spist en hel pose smågodt jeg.. DET var lurt!! Gjett at jeg lærte da.. Spiser/drikker ALDRI noe søtt dagen før kontroll mer..

ehh. jeg har akkurat trykt i meg 2 store kakestykker(feiret at typen har fått ny jobb). kan det slå ut på kontroll i morra.det tenkte jeg ikke på?!

På urinen ja.. Men noen skiller dårligere ut enn andre, uten at det har noe å si blodsukkeret! Så du trenger ikke slå ut på noe som helst..

Kroppen min skiller ut masse sukker hele tiden, uansett hva jeg spiser! Har tatt testen to ganger, og begge var negative.... Så det kan jo være at kroppen spiller deg et puss og... Men det er greit å få sjekket det da [:)]

Eg opplevde det samme for en måned siden selv. Fikk utslag på urinprøven, og måtte inn å ta en sukkerbelastningstest. Den fikk også utslag..... Verdien min var på 8,3 på denne testen. Har fortsatt ikke vært hos legen igjen, men skal i mårå.
Har lest en del på nettet og funnet ut av det jeg lurte på der (barnimagen har den mest utfyllende infoen)
Resultatene fra sukkerbelastningstesten pleier å bli delt inn slik:
verdi under 7,8: Ingen svangerskapsdiabetes
verdi over 11: Påvist svangerskapsdiabetes
Verdi mellom 7,8 og 11: Nedsatt glukosetoleranse (innebærer at en er i faresonen for å utvikle sv.s.diabetes)

Har intrykk av at en i mange tilfeller vil prøve omlegging av kosthold som behandling, og hvis dette ikke har ønsket effekt, må en starte med insulin...

Håper dette ga deg noen svar???? (du kan lese mer om det selv på Bim sine sider)

jeg har fått sv diabetes,hadde over 12 på belastningen,men no ligger den ikke så høyt. gjennomsnittet ligger på 7,6. jeg må ta insulin for jeg hadde 2 ganger etter frokost verdier på 10.

jeg prøver og tenke sånn at insulinet jeg gir kroppen med sprøyter er det jeg ikke klarer og produsere selv,det er ikke farlig for kroppen,akkurat som vi tar vitaminer. er farligere og ikke ta det. da kan babyen bli kjempe stor.

ORIGINAL: lenemoren

jeg har fått sv diabetes,hadde over 12 på belastningen,men no ligger den ikke så høyt. gjennomsnittet ligger på 7,6. jeg må ta insulin for jeg hadde 2 ganger etter frokost verdier på 10.

jeg prøver og tenke sånn at insulinet jeg gir kroppen med sprøyter er det jeg ikke klarer og produsere selv,det er ikke farlig for kroppen,akkurat som vi tar vitaminer. er farligere og ikke ta det. da kan babyen bli kjempe stor.

Lurte på.. Hvor mange "runder" måtte du igjennom før du fikk endelig bekreftet sv.diabetes? Regner med at de ikke deler ut insulin allerede etter sukkerbelastningen er tatt... De testet deg sikkert opp og ned i mente først, kjenner jeg systemet rett.

ORIGINAL: MrsNorWolf

Skal ha min 2. belastning i morgen for å se hvordan det står til... Har kontrollert blodsukkeret selv hjemme... Første gangen jeg skulle ta den, sa jordmora at hvis verdien etter 2 timer lå under 9 gjorde de ingenting, mellom 9 og 11 ble det regulert med kosten og over 11 ga de insuling. Om det er relevant for alle, det vet jeg ikke. Tror de henviser til spesialit på sykehuset før de gir insulin, men er ikke helt sikker på akkurat det...
Jeg hadde 10,3 [&:] Så er spent på hvordan det går i morgen...

Når testet du første gang?

Da er det 2 spente testere i morgen[;)]

LYKKE TIL!!!

Eg var på kontroll igjen i dag, og nå var der ikke noe utslag på sukker i urinen! Alle prøver normale, bortsett fra SF målet mitt..... Hadde i uke 23 et SF mål på 20, men på tre uker nå hadde målet gått opp med hele 6 cm til 26!!! Nå må eg på ekstra UL undresøkelse på sykehuset for å sjekke om ting er som det skal.... og som om ikkje det er gale nok, så fikk eg konstantert bekkenløsning og og ble delvis sykemeldt og fikk henvisning til fysioterapeut.....[:'(]

Back
Topp