Sukkerbelastning.

elskebarn

Flørter med forumet
Noen av dere andre som har tatt det?
Jeg var hos legen på Fredag og tok testen. Langtidsblodsukkeret var 5.5, så jeg tenkte at da var det jo greit med det andre også.
I dag ringte legen, så før drinken 6,5 og etter 7,5. Det var jo litt høgt, men ikke noe drastisk. Så nå blir det bare vanlig mat og frukt og gr.saker på meg resten av sv.skapet. Skal ta testen i uke 28-30 for og sjekke.

Har tatt den i begge mine svangerskap. Må også ta denne gangen.
Bra du kan regulere med mat da. Å slipper insulin og slik nå da. Satser på at du har et fint blodsukker neste gang :)

Tok med siste jenta (fyyy så kvalmt) men fikk ikke noe særlig utslag så måtte ikke ta igjen

Jente 2010 & 2012 <3

Jeg har tatt med begge mine, men ikke utslag, så ble litt tatt på senga. Men skal vel få alt jeg ikke hadde med dem andre.

Jepp måtte ta med første, fikk svangerkapsdiabetes med han.
Tok ny i uke 12 nå og den var grei, men legen ville følge nøye med fra uke 20 sa han...

Hadde svangerskapdiabetes sist, så skal ta sukkerbelastningstest i uke 24

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Tok for nokre veker sidan. Var akkurat under, skulle ligge under 7,9 og eg hadde 7,8. Så må passe meg framover :/ skal ta ny mellom veke 28-30 meiner eg jordmor sa :)

Desemberbaby <3

Er det noen spesiell grunn til at man må ta slikt? Jeg har aldri hørt om dette engang.

Måtte ta den forrige svangerskap i uke 28. Husker ikke tallene men prøvene var helt fine og normale.

♡ Venter en skatt i Desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Er det noen spesiell grunn til at man må ta slikt? Jeg har aldri hørt om dette engang.
De med høy BMI og de med diabetes eller har diabetes i familien bør ta en slik test ( er sikker noen flere også som jeg ikke kom på nå i farta )
Jeg må ta pga høy bmi å er i faresonen for diabetes.

Eg tok ikkje sist.. Syns d va litt rart :P

julibaby2013 & desemberbaby2014 ♡

Back
Topp