Sukkerbelastning

marell

Forelsket i forumet
Noen som har vært på det? Hvordan er det?

Skal ha det i morgen og kjenner jeg er litt nervøs siden jeg må gjøre det fastende og fort får hele dagen ødelagt hvis jeg ikke får spist tidlig nok. Skal heldigvis til legen 8.15, men får da ikke spist før klokka er 10.20...

Jeg har gjort det, men før jeg ble gravid. Ta med lesestoff, musikk, eller noe å gjøre til å fylle ventetida til måling etter at du har drukket glukosemiksen. Husker ikke hvor lenge jeg skulle sitte. Sukkeret du drikker gir jo næring, med tanke på at du ikke har spist frokost . Jeg gruet meg fælt, men det gikk mye greiere enn fryktet. :-) lykke til! Håper du får bra resultat!

Takk skal du ha :) skal sitte i to timer. Synd de ikke har mer behagelige stoler der ;)

Jeg var igjenom dette sist svangerskap... Hadde hørt mye ille om dette på forhånd, men det gikk mye bedre enn jeg forventa.. Ja, den blandinga var veldig søt og ikke kjempe godt, men gikk bra! Lykke til i morra!

Fortell meg hvordan det går, jeg skal ta den rundt uke 28 :)

Jeg har også blitt bedt om å ta det ettersom sønnen min veide 4390g ved fødsel...
Tenkte jeg skulle gjøre det på mandag, kan ikke si at jeg gleder meg til å faste - snakk om å helle bensin på kvalmebålet!

Jeg var hos legen i dag og fikk beskjed om at glucosetesten ikke skal tas før i uke 24.
Gruer meg, forrige gang kastet jeg opp 3 ganger under testen 2 ganger.
For at jeg skal greie det, må jeg ta den på sykehuset og sitte rolig i sofa/ god stol. Synes det er grusomt.

Det gikk overraskende bra! Måtte drikke de to glassene med druesukker på 5 minutter etter å ha tatt blodprøver før jeg ventet i to timer (hadde med iPad og podcaster så tiden gikk overraskende fort). Så var det ny urinprøve og blodprøve. Hører jeg ingenting så er alt i orden.

Tok med morgenurinprøve. kunne drikke et glass vann på morgenen, men kom helt fastende. Det eneste som er irriterende er at jeg har fått skikkelig blåmerke etter to blodprøver i løpet av to timer og er øm i armen

hu liker ikke søt drikek fra før av heller, og er ekstremt kvalm og dårlig i det siste pga graviditeten. hennes kos på lørdagen er iskaldt vann, mens jeg desverre tar brus :p vet, jeg må bli flinkere!

Back
Topp