Sukker

Mozzarella

Elsker forumet
Ah, har så lyst på søtt hele tiden nå! Egentlig alt av karbohydrater :p Drømmer om bakevarer!

Har dere noen sunne alternativer for å bli kvitt suget? Vurderer å lage meg grove vafler til kvelds. Mistenker jeg bare har lyst å trøstespise fordi jeg er så sliten, så må finne noe med lite kalorier i :oops:
 
Frukt? Er jo søtt men bedre enn snop. Kjøpt meg deilige blåbær på rema i to dager no, herlig med noe kaldt, søtt og friskt.
Gleder meg til vannmelonsesongen starter. Selv om det er endel sukker i, så er det bedre enn mye ant.
 
Jeg også drømmer om bakevarer, forresten. Selv om jeg ikke er noen fan av det i utgangspunktet, har hatt avsmak for det meste sånt fra jeg var 16 og jobbet i et bakeri. Nå tenker jeg på skolebrød og fastelavnsboller stadig vekk ...
 
Lindastuhaug har en fantastisk(!) matblogg med sunne middags,frokost, lunsjretter + "kosemat": boller, kaker og snacks uten hvitt sukker:)
 
Ja, jeg har dilla på appelsin, får hente meg en til :p
Er egentlig ikke så fan av bakevarer selv så aner ikke hvorfor jeg har så lyst på det nå! Tror jeg må bake noe lurt i helga som ikke er så kaloririkt og kan fryses :)
 
Jeg elsker bakverk, herregud hvordan kan man ikke elske det?

Sliter selv med søtsug, akkurat spist en melon. Den var god og søt :)
 
Ah, har så lyst på søtt hele tiden nå! Egentlig alt av karbohydrater :p Drømmer om bakevarer!

Har dere noen sunne alternativer for å bli kvitt suget? Vurderer å lage meg grove vafler til kvelds. Mistenker jeg bare har lyst å trøstespise fordi jeg er så sliten, så må finne noe med lite kalorier i :oops:

Hmm har det som deg.. hva med kesam og jordbær og sånt?:)
 
Søte druer og plommer er redningen her :)

Ellers har du jo grove vafler og pannekaker, ja. Godt med litt syltetøy eller bær på :)
 
Jeg gikk for to knekkebrød med jordbærsyltetøy (uten tilsatt sukker) og brunost :p

Når jeg var på oul sa jordmora at jeg måtte være så forsiktig med frukt! Vi hadde den lange samtalen om det. Jeg mener jo at det må være bedre enn alt det andre jeg kan finne på å spise i stede! Haha.

Har dere fått noe formaning om det? Ho mente fruktsukkeret ikke var bra :)
 
Jeg gikk for to knekkebrød med jordbærsyltetøy (uten tilsatt sukker) og brunost :p

Når jeg var på oul sa jordmora at jeg måtte være så forsiktig med frukt! Vi hadde den lange samtalen om det. Jeg mener jo at det må være bedre enn alt det andre jeg kan finne på å spise i stede! Haha.

Har dere fått noe formaning om det? Ho mente fruktsukkeret ikke var bra :)

Vi snakket om det første gang jeg var der og da sa hun at det selvsagt var innen rimelighetens grenser, men at jeg ikke skulle bli for opphengt i det :) Tenker også at frukt er bedre enn snop og får ikke dårlig samvittighet av å spise det, må jeg si :)
 
Vi snakket om det første gang jeg var der og da sa hun at det selvsagt var innen rimelighetens grenser, men at jeg ikke skulle bli for opphengt i det :) Tenker også at frukt er bedre enn snop og får ikke dårlig samvittighet av å spise det, må jeg si :)

Ja, jeg tenker alt av matvarer og drikke er med måte. Jeg skjønner at det er ubehagelig om man er stor og får sånne samtaler om mat/kosthold, for jeg er ikke stor men fikk følelsen av at jeg kom til å skade ungen om jeg ikke kontrollerte matbehovet mitt eller noe :dead: Haha. Kjente jeg ble litt irritert.
 
Vaniljekesam og banan er helt himmelsk godt :D evt med linfrø på også. Nam nam nam :D
 
Ja, jeg tenker alt av matvarer og drikke er med måte. Jeg skjønner at det er ubehagelig om man er stor og får sånne samtaler om mat/kosthold, for jeg er ikke stor men fikk følelsen av at jeg kom til å skade ungen om jeg ikke kontrollerte matbehovet mitt eller noe :dead: Haha. Kjente jeg ble litt irritert.

Ikke sant? Av og til føler jeg at noen jodmødre /helsesøstre går på autopilot og ramser opp uten at de nødvendigvis reflekterer så mye over hva som er aktuelt for hver enkelt.
 
Frukt? Er jo søtt men bedre enn snop. Kjøpt meg deilige blåbær på rema i to dager no, herlig med noe kaldt, søtt og friskt.
Gleder meg til vannmelonsesongen starter. Selv om det er endel sukker i, så er det bedre enn mye ant.
Enig. :) Cantaloupemelon har for øvrig ganske nøkternt karbohydratinnhold, så det (og bær!) kan man også hive innpå en del av hvis man er bekymret for sukkerinntaket. Ellers begrenser det seg selv litt hvor mye frukt man greier å presse i seg, forutsatt at man spiser frukten og ikke drikker den. Jeg ville nok ikke levd på frukt, men det er definitivt et bedre valg enn godteri om man skal kose seg samtidig som man prøver å ha et begrenset sukkerinntak.
 
Enig. :) Cantaloupemelon har for øvrig ganske nøkternt karbohydratinnhold, så det (og bær!) kan man også hive innpå en del av hvis man er bekymret for sukkerinntaket. Ellers begrenser det seg selv litt hvor mye frukt man greier å presse i seg, forutsatt at man spiser frukten og ikke drikker den. Jeg ville nok ikke levd på frukt, men det er definitivt et bedre valg enn godteri om man skal kose seg samtidig som man prøver å ha et begrenset sukkerinntak.
Liker ikke honningmelonvariantene så godt, er vannmelon som er best, desverre. Og jo, en høygravid dame kan fint sluke noen kg vannmelon om dagen :hungry: så eneste begrensningen min sist svangerskap var mengde melon i hus :confused3
 
Haha! Såpass ja! Blir noen kg væske av noen kg vannmelon da, så det er kanskje ikke det verste å gå bananas med, når det kommer til sukker og slikt.
http://www.bama.no/frukt/melon/ weeeeee:smiley-bounce015
Meloner ligger på 5-8 g karbohydrat( sukker), nesten halvparten av druer! Så jeg sluttet nettopp å ha dårlig samvittighet for å ha lyst på melon :) ( tåler ikke druer så slipper å bekymre meg for det selv om de frister veldig) Skal bare passe liiiitt på mengden og gjerne droppe all juice til fordel for melon feks, for var mer i epler også.
 
Back
Topp