Sukker

• Trådstarter Trådstarter Wardruna
  • Opprettet Opprettet
W

Wardruna

Guest
Hva er ditt forhold til sukker nå?

Jeg er ingen brusdrikker, men nå om dagen tar jeg et glass cola om kvalmen er på topp...
Nå sitter jeg å spiser litt smågodt, griper muligheten når kvalmen er fraværende, men det hører også til sjeldenhetene..
Kjenner jeg får litt dårlig samvittighet.
Fler som får det?

Jeg drikker ikke brus i det heletatt for tiden, men det er pga jeg får halsbrann av kullsyre. Men jeg spiser litt godteri og is på lørdagene :-)
Spiser også pizza og sånne ting av og til i helgene, men spiser sunt ellers :-)

Jeg prøver å minimere sukkerinntaket både pga fødselsvekt men mest da de sa på Riksen at sukkeret gikk over i fostervannet og barnet ble lettere sukkeravhengig med økt fare for overvekt... Hele svigerfamilien min er kulerunde så det er jo anlegg for det.

Har blitt litt formye sjokolade/salt chips. Chipsen hjelper meg mot kvalmen når den melder sin ankomst. Sjokoladen har jeg alltid vært avhengig av :P hehe

Lite sukker hos meg, jeg tar meg litt mørk sjokolade innimellom.
Men det har ikke fristet på 14 dager.
Nå om dagen er det godt med pepperkaker da...

Jeg spiser stort sett sunt, men tillatter meg selv å skeie ut, gravid eller ikke!

Planen er å ikke gå helt villmann på smågodt og sukker de neste 8 mnd.

Jeg er sjokoman, men sjokolade frister ikke i det hele tatt! Jeg har plutselig blitt hekta på sure ting...

Jeg er sjokoman, men sjokolade frister ikke i det hele tatt! Jeg har plutselig blitt hekta på sure ting...
Samme her. Og frisk-is. Det går ned når jeg ikke får ned noe annet...

Altfor glad i sjokolade her også:( får håpe suget forsvinner snart, som sist gang :-)

Er bevist på at jeg skal være forsiktig, men drikker cola når alt står på verst med kvalme! Men det meste frister lite heldigvis :)

Klementiner er veldig godt nå..
Fint at jeg får litt reaksjon på de med kløe, men det er verdt det akkurat nå.

Her er det like mye sukker som vanlig :p
Men merker at salater og lett mat står mye høyere på lista da jeg ikke blir kvalm av det :)

Jeg har hatt et skikkelig sukkerkick fra EL omtrent.. Nå begynner det å gi seg litt.. Har ikke vært kvalm heller før nå utpå dagen i dag. Så gruer meg til å våkne i morgen for å kjenne om det blir som sist gang :(

Spist så mye godteri helgen at jeg føler meg kjempe stappa :o blir avsukkring fra i morra :p

Her er sukkerinntaket minimalt egentlig, jeg blir bare mer kvalm både av tanken på sukker og av inntaket... :p

Jeg var ett sukkermonster Før, men mye mindre nå.. har ikke gjort noe spesielt, bare frister ikke noe særlig lengre.. forrige svangerskap spiste jeg mye søtt, men det hadde ingen invirkning på jenta mi ☺

Sukker frister veldig lite nå. Bortsett fra is som jeg alltid har vært litt for glad i er det friske ting jeg bare må ha om dagen. For eks: båter av grønn eple med lime på - så godt! :)

Åh, hvorfor har jeg ikke lime?! Nå fikk jeg sykt lyst på eple med lime, haha! Grønne epler har jeg hamstret i dag.

Spiser veldig lite sukker. Har aldri vært noe glad i verken brus eller godteri. Håper ikke det snur i løpet av svangerskapet. Man kan jo få alle slags lyster vet jeg :p

Jeg har vært avhengig av pepsi max, det greier jeg ikke drikke nå. Men må ha Litago med jordbærsmak.. Ble noe smågodt i helga, men jeg vil si jeg får i meg mindre nå enn før, da jeg er utrolig kvalm. Ikke noe frister :eek:

Back
Topp